donderdag 25 juni 2015

En daar is ie dan.

Dit stukje begin ik te tikken op mijn Android-netbook, maar zal ik waarschijnlijk afmaken op een Chromebook. Ik zit al tijden te loeren op zo'n apparaat, echter de prijs weerhield mij om er een aan te schaffen, 400 euro voor een apparaat dat niet meer is dan een veredelde webbrowser, is een beetje veel. Totdat ik afgelopen week eentje in de surplus tegenkwam. Surplusmachines zijn apparaten die niet meer normaal verkocht kunnen worden. Dit apparaat heeft een, voor Nederland ongebruikelijk, Engels toetsenbord, terwijl we in Nederland meer gewend zijn aan de Amerikaanse toetsenborden. En zo kon ik voor iets meer dan €200,= eentje scoren. En, zoals ik al in het begin van dit stuk meldde, zit ik dit stuk van de tekst te tikken op de Chromebook. Ik maak mij wel een heel klein beetje zorgen over het ‘end of life’-artikel in de algemene voorwaarden, met een koopdatum in juli 2015 is de eol op einde 2018 vastgesteld. Maar goed, van de Acer C700 was het einde van het leven voor deze maand vastgesteld, terwijl, als je nu in de tabel kijkt, het leven van deze computer ineens met een jaar is verlengd.

Geen opmerkingen: