donderdag 16 juli 2009

Aan de deur.......

Toen ik gisterenavond thuis kwam, was het buiten aangenaam met een licht briesje. Binnen was het stikbenauwd, dus was de keuze snel gemaakt, korte broek aantrekken, en op het balkon gaan zitten om de huid nog even een rode tint te geven. Toen ik mij geïnstalleerd had, ging eerst de telefoon. Zoals gewoonlijk was het weer iemand die wat probeerde aan te smeren waar ik geen interesse in heb. Kortom, de persoon even afgeblaft, en weer snel naar buiten gegaan.
Kort daarop ging de deurbel. Een colporteur. Of ik van energiemaatschappij wil wisselen. De man probeerde mij natuurlijk over te halen met allerlei argumenten. Trots liet hij zien dat de consumentenbond zijn toko had uitgeroepen tot voordelige keus. Dit betekent dat de prijs goed is, maar je moet verder niets van ze verwachten. Ik vertelde de man meerdere keren dat ik nooit iets aan de deur koop. En wederom deed hij een poging, de arme man zag de provisie aan zijn neus voorbij gaan. Hij kwam met het argument dat er geen addertjes onder het gras zitten. Dat klopt inderdaad, het zijn cobra's. De gratis meter, blijk je drie jaar lang te moeten huren, en het bedrijf staat ook niet bekend als secuur.
Daarom koop ik nooit aan de deur.
Zou er zoiets bestaan als een zwarte lijst van klanten waar niets te verkopenis? Mag ik daar alsjeblieft op?

Geen opmerkingen: