vrijdag 24 februari 2012

Kabeltelevisie


De kabeltelevisie is een mooie uitvinding, behalve als er een storing is. Deze week mocht ik weer eens naar een klant, die meende dat zijn televisie defect was. Vanwege zijn melding, geen ontvangst, was ik al beducht op iets wat wel vaker bij de kabeltelevisie voorkomt, signaaluitval. Een korte meting leerde mij dat zijn signaal inderdaad uitgevallen was, of beter gezegd, onterecht afgekoppeld. Het geval wil dat een aantal maanden geleden zijn bovenburen zijn verhuisd. Dan is de gewoonte van de kabelmaatschappijen om het signaal na een tijdje af te koppelen. Nu zijn de labeltjes aan de aansluitingen vaak even oud als de kabels zelf, bij de meeste maatschappijen zo’n jaar of twintig oud, en daardoor slecht leesbaar. En zo is het mijn vriendin al meer dan vijf keer gebeurd dat haar avondje TV-kijken onmogelijk werd gemaakt door de lokale kabelboer.
In het geval van mijn klant, had de klant zelf gebeld, en zou er pas over twee weken een monteur langskomen. Een telefoontje van mij, en men komt al na het weekeinde.

Geen opmerkingen: