zondag 6 juli 2014

Voetbal?

Ben jij ook zo laat opgebleven om de kwart-finale van het WK te gaan kijken. Nou, deze jongen niet. Allereerst moest ik zondagochtend weer vroeg opstaan, ten tweede had Costa Rica zowat een muur voor het doel opgemetseld, zodat het een saaie wedstrijd werd, die, uiteindelijk met strafschoppen, beslist werd.
Helemaal gemist heb ik het natuurlijk niet, toen ik in mijn bed lag, kreeg ik, op een hele ouderwetse manier, de laatste stand van zaken. Voor mijn deur zit een, meermalen genoemde, kroeg. Door middel van de "oe's" en "aa's" had ik een redelijke indruk dat het een zware wedstrijd was. Pas tegen één uur 's nachts brak dan het gejuich uit, gepaard met het, tegenwoordig onvermijdelijke, vuurwerk. En zelfs tijdens dat geknal ben ik weer in slaap gevallen. Ik had dan wel de kennis dat Nederland door was, maar hoe, dat was voor mij nog een raadsel.
Zondagochtend werd ik dan wakker, en ging mij gereed maken voor mijn zondagse tramdienst. Pas onderweg naar de remise besefte ik dat ik nog helemaal niets over de wedstrijd gehoord of gezien had. Het was inmiddels bijna negen uur, tijd voor het radionieuws.

Geen opmerkingen: