zondag 8 februari 2015

Verrassing.

Heb jij ook het bericht gekregen dat je voor diverse dingen geen pincode meer hoeft in te toetsen? Ik heb het niet over contacloos betalen, dat kun je tenminste nog blokkeren, wat ik meteen heb gedaan. Nee, dit is een "dienst" van Mastercard die ons wordt opgedrongen. Het viel mij al een keer op dat mijn vriendin in een winkel in België geen pincode hoefde in te voeren, een handtekening was voldoende. Nu wordt deze dienst uitgebreid naar de parkeerautomaten in Nederland en de tolwegen in heel Europa. Nu is het fijn als de bank een extra dienst wil aanbieden, maar waarom ongevraagd? Zo kregen we al contactloos betalen opgedrongen, en nu dit, terwijl ik privé nooit in gebieden kom met parkeerautomaten, er zijn immers genoeg winkelgebieden met gratis parkeren, dit worden er gelukkig steeds meer en kennissen die in dat soort gebieden wonen komen maar naar mij toe.
Ik blijf mij afvragen, waarom blijven banken dingen introduceren waar we niet om vragen?

Geen opmerkingen: