maandag 23 januari 2017

Barst

Op een avond, reed ik, zoals gewoonlijk, met mijn auto naar huis. Daar aangekomen kon ik mijn auto even niet parkeren. Ach, even later zou ik hem alsnog op een juiste parkeerplaats zetten. Dus ik deed mijn sleutel in het contactslot, dat ineens iedere dienst weigerde. Een reservesleutel kon ik wel omdraaien echter, de startblokkering zorgde ervoor dat de auto alsnog niet van zijn plaats kwam, dus duwde ik mijn auto naar de parkeerplaats, dat lukt wel met die sleutel. Het wachten was op de echte reservesleutel. Deze weigerde ook dienst. En wat dan. Is het dan toch het contactslot dat de geest gegeven heeft? Nu kan ik met wat kunst en vliegwerk wel rijden, maar helemaal zeker was ik niet, als de laatste sleutel het begeeft zou ik helemaal een probleem hebben. De oplossing bleek heel simpel, een kopie maken van de enige werkende sleutel. Na een beetje gesleutel, naast het kopiƫren van de sleutel moet ook de transponder worden overgezet, werkte alles weer normaal.

Geen opmerkingen: