donderdag 11 augustus 2011

Kunstfeest.

Van de week zal ik de foto's posten, ik was vanavond bij de opening van Transvaal Art in Amsterdam. Ik heb mij inmiddels laten vertellen dat deze tentoonstelling ook in Zuid-Afrika zelf gehouden gaat worden.
Het was een geslaagde avond, buiten de kunst was er de mogelijkheid om met de meegereisde Afrikaners te praten, waarvan merendeel afkomstig was, hoe kan het ook anders, uit Transvaal, tegenwoordig ook uitgescholden voor Gauteng.
Er was ook een artiest, Charl du Plessis, die een stuk ten gehore bracht, dat ter ere van de "gautrein", Afrikaans voor sneltrein, is geschreven. Het is overduidelijk dat hij van Nederland geniet, en zijn vaderland even uit het oog is verloren, de trein reed vandaag niet vanwege koperdiefstal( ja, ook daar).
In ieder geval heb ik een beetje mijn Afrikaans kunnen oefenen. Maar hoe vaak ik de vraag het moeten beantwoorden hoe het komt dat ik Afrikaans praat.. En ja, er was weer iemand die mij een cursus Afrikaans aanbood. Wat dat betreft heb ik in Zuid-Afrika zelf drie leraressen.....
Tsja, en dan eindigt zo een avond altijd met de opmerking "je moet eens komen." Als het nu twee uurtjes rijden is, had ik er allang gezeten.

Geen opmerkingen: