donderdag 29 september 2011

Dag 0494/294439.

Het is dan zover gekomen, ik heb afscheid moeten nemen van mijn Belgisch GSM-nummer, waar ik bijna 8 jaar plezier van heb gehad. Ik had het nummer aangeschaft omdat ik tot vorig jaar ieder week, en soms nog wel vaker ook, richting België toog, en ik behoorlijke rekeningen kreeg wegens het gebruiken van mijn mobieltje in het buitenland. Besef dat destijds het ontvangen van een gesprek 64 cent per minuut kostte, een heel verschil met de 15 cent van tegenwoordig. Na een paar keer die rekening, wegens gebruik van de GSM in het buitenland, ontvangen te hebben, ben ik een telefoonwinkel binnen gestapt, en heb een prepaidpakket aangeschaft. En zo kwam ik aan dat nummer, waarvan ik jaren plezier heb gehad, en zelfs een paar keer geporteerd heb.
Maar nu kwam het moment dat ik langer dan 6 maanden niet meer in België ben geweest en mijn Belgisch nummer niet meer heb gebruikt, waarmee een einde komt aan de loopbaan van dat nummer. Nu de tarieven enorm zijn gezakt en ik nog slechts twee tot drie keer per jaar België bezoek, maar nu als toerist, heeft het geen zin om het nummer nog langer actief te houden. En mochten de ritten weer terugkomen, een nieuw nummer is zo aangevraagd.

Geen opmerkingen: