donderdag 19 april 2012

Duur weekje.

Deze week vloog het geld haast letterlijk uit mijn handen. Dinsdag moest ik even voor een controle naar de tandarts. Een half uur later stond ik gecontroleerd en gereinigd buiten, bijna vijftig euro lichter.
Vandaag ging ik naar het gemeentehuis voor een verlenging van mijn identiteitskaart. Ook hier stond ik een half uurtje later buiten met veertig euro en vijf cent minder in mijn zak.
Binnenkort krijg ik een uitnodiging om het document op te halen. Hoewel je binnen Nederland je redelijk kunt redden zonder die kaart, is het in de meeste Europese landen verplicht een dergelijke kaart op zak te hebben, en wordt er richting Engeland zelf op gecontroleerd, hoewel dit volgens het verdrag van Schengen niet toegestaan is, eenmaal binnen een Schengenland ben je vrij om naar de andere Schengenlanden te reizen.
Ach, ik ga over een paar weken een dagje naar een ander Schengenland, waar je wel met 120 kilometer per uur over de grens mag rijden.

Geen opmerkingen: