zondag 8 september 2013

Klereherrie.

Een paar weken geleden had ik mijn lof uitgesproken aan de organisatie van "Day at the park" omdat we er eindelijke eens geen last van hadden. Festivalgangers hadden wel klachten, men kon geen gehoorsbeschadiging oplopen. Kortom, voor iedereen een plus. Maar toch was er iemand die het nodig vond om een sneer naar mij te doen." als je niet van dit soort geluid houdt, moet je de randstad uit", niet wetende dat de wetgever daar anders over denkt.
Maar goed, afgelopen weekeinde was ik buiten de randstad, in Groningen wel te verstaan. En wat schetst mij verbazing, in het Stadspark was het evenement "Dance in the park", en het zou tot middernacht duren. Huh, middernacht? Dan lig ik normaal al een paar uurtjes plat. Ik was vooral benieuwd of het geluid in de huizen hoorbaar was. Nou, dat heb ik geweten, tot middernacht was het een gedreun van jewelste die binnenshuis zelfs voelbaar was. Nu snap ik waarom er in Groningen meer klachten over dit evenement zijn dan bij ons in het Westen, het Stadspark ligt tegen de bebouwing aan, en regels zijn veel minder streng.

Geen opmerkingen: