maandag 2 september 2013

Onderweg bellen?

Was het vroeger de bellende weggebruiker waar de pijlen op gericht waren, tegenwoordig wordt er, al rijdend, de sociale media bijgewerkt. Er zijn kennissen die het vreemd vinden dat, als ze een sms-je sturen, het uren kan duren voordat er antwoord komt, onderweg kijk ik niet op mijn scherm. Dit is de reden dat ik geen whatsapp heb, men verwacht dat ik 24/24 zit te lezen.Maar terugkomend op die gasten die wel achter het stuur of op straat blijven tikken. Inmiddels schijnt het zo te zijn dat bij veel ongevallen een van de bestuurders met de "smartphone" bezig was. En dit zou mij niet verbazen. Wanneer ik weer eens een auto zie slingeren, en ik er voorbij kan komen, zie ik meestal de bestuurder naar alles kijken, behalve naar de weg.Een voordeel heeft dit wel. Werd er voorheen veel getelefoneerd in de bus of tram, tegenwoordig zit men ook daar te tikken.....

Geen opmerkingen: