maandag 3 maart 2014

Met de fiets door Amsterdam.

Hoewel het nog een tijdje duurt voordat de lente begint, was het zondag een lekker zonnig dagje. Je weet wel zo'n dag die je gewoon laat voelen dat je buiten moet zijn. De dag begon goed, een tweetal mensen moest examen doen voor hun tramrijbewijs, natuurlijk geslaagd. Dit examen was vroeg gepland, niet tegen mij zin, ik heb een hekel aan zeer langdurig uitslapen. En zo was ik rond een uurtje of twee weer thuis. Na een uurtje heerlijk van de zon genoten te hebben, was het tijd om eens te gaan bedenken hoe ik naar mijn vriendin in Amsterdam zou gaan. Met al die opbrekingen in „de stad" eindigde bijna iedere rit met een hoop schade, dus greep ik liever het blik op wielen.
En zo kwam de keuze op mijn oude trouwe fiets, die ik alweer 25 jaar in mijn bezit blijk te hebben.
Ik denk dat ik hem eens ga verwennen, na die tijd beginnen de trappers toch een wat versleten aanblik te krijgen.

Geen opmerkingen: