vrijdag 18 april 2014

Prikogen.

Mocht jij je afvragen waarom je mij geregeld met een zonnebril op ziet lopen, terwijl de zon niet al te fel is, is het antwoord, prikogen. Deze worden veroorzaakt door een natuur die nogal ruimhartig aan het strooien en zaaien is, en zodoende mijn hooikoorts al vroegtijdig aanwakkert. In het verleden liet ik het uit mijn hoofd om zo'n bril op te zetten, de oortjes lagen, bij die modellen, letterlijk op de oren, waardoor er allerlei nare uitslag ontstond. En als jij dan de keuze hebt uit een paar niesbuien en stekende ogen tegenover een wekenlange jeuk, dan zal het antwoord jou duidelijk zijn. Gelukkig is er een slimmerik geweest die eraan gedacht heeft de oren op het hoofd te laten klemmen. En ziedaar, het is een eenvoudige oplossing die doeltreffend werkt. Zeker met deze vroege start van het hooikoortsseizoen ben ik er heel blij mee. Iets zegt mij dat dit seizoen best wel eens lang kan gaan duren.

Geen opmerkingen: