maandag 28 april 2014

Soms ben je blij met een alibi.

Het is een verhaal van bijna 27 jaar geleden, maar ik zal het nooit vergeten.
Op mijn werk aangekomen ging de telefoon. „Bent u de bezitter van een auto met het kenteken BB-15-TP? " „Dat klopt" „Weet u waar dit voertuig zich bevindt? " Oef, dat was een moeilijke vraag, ik had namelijk mijn auto een paar dagen daarvoor naar de garage gebracht voor een grote beurt en een APK-keuring. De politieagent aan de andere kant van de lijn ging verder, „met uw auto is vannacht een ramkraak gepleegd in Tilburg en staat total loss op ons bureau. " Ai, dat zou lelijk zijn, en het zweet brak mij uit. Het zal je gebeuren, je brengt je auto weg, en vervolgens wordt er een ramkraak gepleegd. Ik beloofde de agent later terug te bellen, immers, ik moest aangifte gaan doen van diefstal van mijn auto. Toen ik ophing, ging de telefoon weer over. Ik kon mijn auto ophalen, hij was weer tip-top in orde. Ik sprong een gat in de lucht, het scheelde mij een rit Tilburg, ik had mijn auto weer terug en het APK-keuringsbewijs was mijn bewijs waar de auto op dat mome! nt was.

Geen opmerkingen: