zondag 31 mei 2015

Televisieavond

Het gebruiken van tegenstellingen schijnt tegenwoordig de basis te zijn voor een programma met hoge kijkcijfers. Dit viel mij op toen ik afgelopen zaterdag eens televisie aan het kijken was en de typetjes van Carlo en Irene, het programma "Hotter than my daughter" en "De jongens tegen de meiden" zat te kijken. Hoewel, kijken is een groot woord. Het was gewoon gezellig en de televisie fungeerde als een soort bewegende schemerlamp.

Om met dat programma "Hotter than my daughter" te beginnen, wat is er nou zo leuk aan om iemand op die manier voor joker te zetten? In de uitzending van afgelopen zaterdag was duidelijk te zien dat de "slachtoffers" hulp en een zetje nodig hadden om zichzelf te kunnen vinden en een beetje opgepept moesten worden om wat meer zelfvertrouwen te krijgen. Dan zit ik mij inwendig op te winden dat die mensen op een dergelijke manier worden geƫxploiteerd. En dat is jammer, het doel van het programma is op zich een goede, laten zien dat je ook wordt geaccepteerd als je jezelf normaal uitdost.

Ik denk dat ik maar een oude aflevering van de "Weekendkwis" ga kijken, en herinneringen ophaal van een ouderwetse zaterdagse tv-avond...

Geen opmerkingen: