zondag 6 december 2015

Zorgverzekering

De jacht is weer open, de nieuwe tarieven van de zorgverzekeringen zijn binnen. Ik ben er ook eens een keer voor gaan zitten. Een paar jaar geleden wist ik mijn verzekering om te zetten naar een verzekeringsdiscounter. Zoals dat heet, heb ik de afgelopen jaren de zorg niet gebruikt, wat als resultaat heeft dat een gemiddelde zorgvergelijker mij direct op een goedkope verzekering zet. Nieuwsgierig geworden naar het nieuwe tarief van mijn verzekeraar, ging ik naar zijn website. €94,75 stond er met trots. Tegen mijn gewoontes in, ging ik daarna naar een nieuwssite zonder de cookies te wissen. In een van de vele reclamebalkjes stond een aanbieding van een vergelijkingssite, €92 euro. Op die site aangekomen, want nieuwsgierig ben je toch, stond er inderdaad een aanbieding voor dat bedrag. Maar ook deze site had advertenties staan verwijzend naar een concurrerende site. Daar aangekomen, stond een aanbieding van €86 euro, maar die moest ik wel zelf afsluiten... Wat? Alsof je op een vergelijkingssite niets hoeft te doen. In ieder geval scheelt het winkelen mij 8 euro in de maand.

Geen opmerkingen: