vrijdag 19 november 2010

Brrrr

Ik heb vandaag makkelijk praten, ik ben, in een heerlijk verwarmde bus, onderweg naar het werk. Deze reis zal mij 1,55 euro kosten. Zo kan ik lekker opwarmen.
Maar wat scheelt het weer met vorige week, toen zelfs ik nog in een shirtje kon rondlopen. Zoals ik al twitterde, is er voor aankomende week sneeuw voorspeld, bijna een maand eerder dan vorig jaar. Gevalletje klimaatverandering?
Over die klimaatverandering gesproken, heb je die opmerking gelezen over onze schonere lucht. Doordat de lucht boven Nederland schoner is geworden, kan het zonlicht gemakkelijker de grond bereiken, en straalt de grond makkelijker haar warmte weer uit. Het resultaat hiervan zou kunnen zijn dat we warme zomers en koudere winters gaan krijgen, iets wat ook aan vuilere lucht wordt toegeschreven.
Inmiddels duiken we de mist van de Bovenkerkerpolder in, en een lekkere, tot negentien graden, verwarmde bus.

Geen opmerkingen: