zondag 28 november 2010

Mensen kunnen hard oordelen.

Wat mij soms opvalt is de snelheid waarop mensen een ander beoordelen. Een blik is genoeg om een ander in een vakje te plaatsen, althans dat denkt men Nog enger wordt het als iemand zicht niet aan de regels van de ethiek houdt. Zo iemand wordt gelijk gek gevonden of krijgt een etiket opgeplakt. Ik vraag mij dan af of men wel de moeite neemt om die ander te leren kennen, of is het etiketje opplakken misschien een manier om van iemand af te komen?
Ik heb een keertje het geluk dat ik zo iemand mag begeleiden, waarmee ik hoop mijn steentje bij te kunnen dragen. Dat dit met vallen en opstaan gebeurt heb ik vandaag wel gemerkt, de "pupil" is een paar keer volledig in een angstaanval terecht gekomen. Ik hoop met een paar tips het leven wat comfortabeler te maken. Laat die anderen maar denken.

Geen opmerkingen: