woensdag 8 augustus 2012

Snelle en trage leerlingen.

Zoals de meesten van jullie weten, vind ik het ook leuk om kennis over te dragen aan iemand anders. Nu is les geven niet helemaal het juiste woord, maar het zit er vaak dicht tegenaan. En ook ik heb dan te maken met mensen die het sneller oppikken dan een ander. Zo heb je leerlingen waarvan je vrijwel zeker weet dat de eindstreep niet gehaald wordt, en je op een bepaald moment aan deze persoon mag vertellen dat het einde verhaal is. Daarentegen zijn er ook mensen die zo snel alles opnemen, dat je zelf afvraagt of je niets overgeslagen hebt.
Voor mij is het altijd een domper om iemand te moeten zeggen dat ik met hem of haar niet verder kan gaan. Maar een vrolijk gezicht van iemand die er wel doorheen komt, en de complimenten die zo iemand, en soms ik ook, ontvangt, maakt alles weer goed.

Geen opmerkingen: