maandag 16 december 2013

Vuurwerk?

Dit verhaal speelt in 2005, toen ik regelmatig ritje naar België had. Het was een mooie decemberdag, en ik had een ritje richting het prachtige Vlaamse land. Het was een dag die lekker voorspoedig verliep, en ik kom mijn goederen snel afleveren. Zo rond een uur of vijf in de middag was ik bij mijn een-na-laatste klant, tilde zijn toestellen uit de auto. Echter deze man had nog een retourvrachtje, een paar toestellen die gerepareerd moesten worden. Geen probleem, er was inmiddels ruimte zat, en ging ik naar mijn laatste klant, ook om wat reparaties op te halen. En zo ging ik richting ons kikkerlandje, en was blij de windmolens langs de A16 te zien. Het viel mij al op dat ik vanaf de laatste parkeerplaats werd gevolgd door een motor van de Marechaussee. Eenmaal over de grens werd ik naar de parkeerplaats van Hazeldonk gedirigeerd." Heeft u vuurwerk bij U?" Vuurwerk? Ik was de hele dag aan het werk geweest, en vuurwerk is het laatste waar ik aan dacht, en zo werd mijn auto doorzocht. Het was mij een raadsel waarom mijn wagen werd uitgepikt.
Duidelijker werd het toen ik een telefoontje uit België kreeg. Of ik een bepaald persoon kende. Dat moest ik bekennen, immers, ik had daar reparaties opgehaald. Diegene ging verder:" hij is opgepakt wegens illegale vuurwerkhandel." Aha, nu snap ik waarom ik in de kant werd gehaald.....

Geen opmerkingen: