vrijdag 5 september 2014

Als een computer het op de heupen krijgt.

Een paar weken geleden kreeg ik het verzoek om een radioprogramma over te nemen. Om alles op rolletjes te laten verlopen, zou ik een uitzending onder begeleiding maken. Leuk, het is lang geleden dat ik dat nog eens gedaan heb Ja, deze jongen stamt nog uit de tijd van de ouderwetse mengpanelen, en het was nogal een ervaring om vanaf een laptop te draaien. Tot zover gaat alles goed.
Om alles een eigen tintje te geven, had ik mijn eigen computer aan het systeem gekoppeld, en toen begon de ellende. Het netwerk beschermde mijn computer tegen de uitzendcomputer, die onder windows 7 draait. Nu had ik dit niet direct door, de liedjes die ik had gekozen van mijn computer verschenen netjes in de playlist. Het was wel vreemd dat ik van sommige liedjes geen details zag. Tijdens een stukje proefdraaien was dit helemaal geen probleem, maar vijf minuten voordat ik zou beginnen, bleek ik midden in een "war of computers" te zijn terecht gekomen. Niet ik, maar de computer bleek te bepalen wat de luisteraars te horen kregen.
Na een slordige vijftien minuten was de oorlog voorbij, en liep de uitzending zoals ik wilde, en kon ik zelfs verzoekjes gaan draaien, hoewel dat er maar twee waren.

Geen opmerkingen: