vrijdag 23 oktober 2015

Nutteloze reclame.



RIMG0014.JPGIedere maandag puilt mijn brievenbus uit van de reclamefolders. Oké, ik kan dit voorkomen door een "nee-nee"-sticker, maar dan heb ik weer minder om over te schrijven. Wat mij opvalt is de hoeveelheid nutteloze reclame. Ik zal even mijn situatie schetsen, ik woon alleen in een huurflat. Wat doet dan een reclame van een schoorsteenveger in mijn brievenbus? Ik heb namelijk een cv-ketel die de afvoer via de muur heeft. Ja, er staan nog schoorstenen op onze flat, maar deze zijn jaren geleden al afgekeurd, wat ook de reden is dat de kachels vervangen werden door ketels. Een andere giller is een folder van een bedrijf dat schuren en dakkapellen bouwt.
En dan de echte onzinadvertenties zoals van een helderziende. Ik weet meteen dat het een kwakzalver is, een echte helderziende had allang gezien dat ik niet op dit soort advertenties reageer.

En dan heb je de krantjes waarvan ik mij het nut afvraag. Zo krijg ik steevast een foldertje van een supermarkt, waar ik niet kan vinden waar deze gevestigd is. Na wat zoekwerk blijkt deze in Aalsmeer gevestigd. Wat heb ik te zoeken in Aalsmeer? Hetzelfde voor bedrijven uit Amsterdam, die nog steeds denken uniek te zijn.

Geen opmerkingen: