donderdag 22 maart 2018

Farmville.

Tijdens de discussie over de privacy van Facebook, kwam de vraag boven hoe ik eigenlijk op Facebook terecht ben gekomen. Na een beetje nazoeken was het antwoord verrassend, Farmville. Dit spel was een uitgebreidere versie van het spel Landleven, dat je destijds op Hyves kon spelen. De beperktheid van Hyves maakte ook dat veel mensen over gingen stappen naar Facebook. In mijn geval had ik dus een account bij Hyves en Facebook. Het Hyves-account heb ik opgezegd op het moment dat TMG de boel overnam, en het netwerk naar hun hand ging zetten, ineens kwamen er allerlei berichten die kant noch wal raakten. 
Dat je nu nog berichten van mij op Facebook tegenkomt, komt omdat deze van andere netwerken komen, zoals Twikie of Friendweb, en deze gekopieerd worden. Daarnaast is er een aantal mensen waar ik graag contact mee wil houden maar die hebben geen zin om over te stappen naar weer een ander netwerk. 
En Farmville? Ik denk dat mijn boerderijtje daar compleet overwoekerd zal zijn. 

Geen opmerkingen: