donderdag 2 juni 2011

Weinig blogjes/ Wandeling op Hemelvaartsdag

Inderdaad blog ik de laatste tijd wat weinig. Niet dat ik niets te doen heb, het tegendeel is meer richting de waarheid, maar ik hou haast geen tijd over om een fatsoenlijke blogbericht in elkaar te zetten.
Wat ik de laatste tijd wel vaker doe is het on-line zetten van filmpje van plekken waar ik geweest ben. Naar aanleiding van de reacties ga ik daar voorlopig mee verder. Zeker toen er tussen de reacties een berichtje zat van iemand die aan huis gekluisterd zit, en zo de drukte op straat nog een beetje kan zien. En die drukte brengt mij naar het andere onderwerp van vandaag, wandeling op Hemelvaartsdag.
Mijn vriendin is sinds jaar en dag een vervend jogster, en wilde een keertje haar route laten zien. Daar ik problemen heb met joggen, bij het minste en geringste vlieg ik door mijn enkels, en zij een hekel heeft aan fietsen, kozen we voor een andere optie, wandelen. Het weer vandaag was er perfect voor, en zo begonnen we aan de wandeling die ons pas bijna drie uur later thuis zou brengen. Nu ben ik echte natuurliefhebber, en voor een lange wandeling draai ik mijn hand niet om. En zo gingen we door het landschap van het landelijke gedeelte van Amsterdam-Noord en een stuk door de landerijen van Landsmeer, waar het de vogels, zowel de drijvende als de vliegende exemplaren, en weidedieren zijn die de rust verstoren. En dat de maand juni is begonnen werd duidelijk gemaakt door een koekkoek. Deze klonk als een klok, ware het niet dat een klok er bij twaalf keer mee ophoudt.
De wandeling heeft een paar korte filmpjes opgeleverd, die ik op mijn Youtube-kanaal heb gezet.
En voor mij heeft de dag een rood hoofd opgeleverd.

Geen opmerkingen: