woensdag 27 juni 2012

In tijd van nood........

....leer je je echte vrienden kennen. En dat klopt. En soms zul je zelfs merken dat er mensen beter bevriend zijn met je dan je zelf voor mogelijk hield.
Zaterdag 16 juni is een goed voorbeeld. Ik had, in verband met een vakantie van de andere medewerkers, storingsdienst op de museumtramlijn. Terwijl ik gewoon aan het werk was, kwam een telefoontje, een probleem met de bovenleiding. Op dat moment moet de spanning uitgeschakeld worden. Ik was toevallig al op de weg, belde naar het werk dat er een calamiteit was, en ik dringend weg moest. Het was geen probleem, en ik ging op weg. De bovenleiding was in no-time uitgeschakeld. Op de remise was een ploeg bezig met het onderhoud. Van hen kreeg ik de vraag of zij mochten gaan kijken, en eventueel herstellen. Graag natuurlijk, immers, ik zit in mijn werktijd. En zo kreeg ik een paar uurtjes later een telefoontje dat alles weer hersteld was. Maar goed ook, een paar uur later stond een trouwrit gepland, en ik kon de bovenleiding weer veilig inschakelen.

Geen opmerkingen: