maandag 12 november 2012

Oude bekenden

Heb jij dit ook wel eens, dat je aan mensen zit te denken, plannen hebt om contact met ze op te gaan nemen, en dat diezelfde personen ineens voor jouw neus staan?
Dit gebeurt mij de laatste tijd regelmatig, en ook mensen waar ik het contact volledig mee verloren heb,” kruisen” soms mijn pad. Of ik het leuk vind? Natuurlijk, er zijn weinig mensen waar ik ruzie mee heb. Hoewel er een kennis is die ik niet meer bezoek vanwege het gedrag van zijn familieleden. Bij deze oude kennis laat zijn vader blijken sympathie te hebben voor de nazi’s, terwijl meneer zelf de oorlog heeft meegemaakt, en flikte de broer van dezelfde kennis om, achtereenvolgens, de vrouw van die kennis te bedreigen, en een paar dagen later mijzelf midden op straat. Nu was hij in kennelijke staat, maar je zult begrijpen dat ik dat contact heb verbroken, al was het maar dat ik van mijzelf weet dat ik een ruzie niet uit de weg zal gaan. Dus voor de pais en vree leek het mij verstandiger........

Geen opmerkingen: