woensdag 14 november 2012

Relais 109

Vorige week is mijn VW-caddy naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt. Vanwege de aankomende winter is het toch handig als de wagen nog een beetje nagelopen is. Zonder veel problemen, en binnen een dag was de wagen terug. Eind goed al goed, zou je zeggen. Echter toe kwamen pas, buiten de schuld van de garage, de problemen pas.
Vanaf de garage op de terugweg naar mijn werk, hikte de motor een keertje. Kan gebeuren, immers, het brandstoffilter is ook vervangen, en dan zit er altijd lucht in het systeem.
Een paar dagen later sloeg de motor echt af. Geen probleem, het was starten en weer lopen, maar ik maakte mij wel zorgen, de wagen zal mij eens laten staan.
Maandagavond, ik had ook nog eens haast, liet de wagen mij echt staan. Na wat gefrutsel, dacht ik het gevonden te hebben, tot ik dinsdag weer tot stilstand kwam. Een beetje rondvragen gaf tot resultaat dat ik "relais 109" moest gaan vervangen omdat er losse contacten op de print zitten. Losse contacten, print? Dat zijn woorden die mij wel heel bekend voorkomen. En zo lag in een oogwenk het relais uit elkaar, en werd zowat verwelkomd door die contacten.
De contacten baden nu in het soldeer. Nu maar afwachten of alles geholpen heeft.

Geen opmerkingen: