donderdag 8 november 2012

Wat nou, uitproberen?

Stel, je wilt iets kopen. Dan is het toch de normaalste zaak van de wereld dat je dat product wilt uitproberen? Zeker als dat product alleen per tien wordt geleverd? Daar denken ze bij Nespresso anders over.....

De eerste zondag in november was voor mij een bijzondere dag. Ten eerste was het de eerste zondag dat ik niets te doen had, normaal ben ik wel voor een of andere stichting bezig of ben ik ergens op bezoek. Ten tweede is de eerste zondag van de maand een koopzondag in Amstelveen. Daar mijn vriendin een “aanbieding van een zeer exclusieve” soort koffie van bovengenoemd koffiemerk had gekregen, konden we meteen twee vliegen in een klap slaan, een bezoek aan het winkelcentrum, en mijn vriendin lekker genieten van die nieuwe smaak.
Na wat gewinkeld te hebben, gingen we naar de winkel van het koffiemerk. Deze bleek, als een van de weinigen, gesloten. Gelukkig zit er ook een groot warenhuis met een vestiging van datzelfde koffiemerk. Daar aangekomen vroeg mijn vriendin of het mogelijk was die nieuwe smaak te proeven, iets wat zij wel vaker doet, en voorheen ook zonder problemen ging. Een uiterst vriendelijke dame vertelde dat dit absoluut niet mogelijk is, en dat je deze smaak maar moet kopen. Als het dan nog per stuk zou gaan is er nog iets voor te zeggen, maar zelfs dit is niet mogelijk, je kunt dit alleen per 10 “capsules” afnemen.
Ik hoop dat dit een foutje van de verkoopster was, maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe Nespresso zelf gaat reageren.

Geen opmerkingen: