woensdag 5 juni 2013

Nieuwsbrief

Afgelopen week merkte ik dat een van mijn abonnementen was afgesloten. Deze loopt bij een telefoonprovider, waar ik ieder jaar trouw tien euro betaal. Nu verwachtte ik, een dezer dagen, weer een rekening, dus ging ik op de website kijken, en zag tot mijn stomme verbazing dat mijn account geblokkeerd stond wegens betalingsachterstand. Bij het accountoverzicht stond dan weer niet dat ik een achterstand had. Kortom, ik hing in no-time aan de lijn bij de klantenservice." Dat stond in de nieuwsbrief", zei de dame vriendelijk," het abonnementsgeld wordt nu van uw beltegoed afgetrokken." En daar zat de kneep, omdat ik het telefoonnummer alleen gebruik om gesprekken te ontvangen, was er geen beltegoed, en was ik dus afgesloten.
Maar wees eerlijk, lees jij wel eens nieuwsbrieven? Ik niet, en ik meld mij eigenlijk altijd af. Het is bijna altijd een soort gecultiveerde spam, en wordt meestal als zodanig herkend door mijn mailprogramma.

Geen opmerkingen: