vrijdag 7 juni 2013

Snel( geld verdienen).

De trajectcontroles blijken hun vruchten af te werpen, mensen die zich aan de regels houden, en af en toe wat snelheid moeten maken om in te halen, hoeven niets te vrezen, mensen die zich slecht aan de regels kunnen houden, zijn het haasje.
Eerlijk systeem, zou je zeggen, en ik zal dat ook beamen, immers, bij een flitspaal, radarcontrole of snelheidscontrole wordt slechts een moment gemeten, en kun je het ongeluk hebben dat je gegrepen wordt omdat je even wat gas bijgaf omwille van de verkeersveiligheid. Maar, er zijn mensen die klagen, vooral om het oerwoud van borden. Oerwoud? In plaats van het bord "einde 100" zijn er nu borden "120" gekomen, en de borden "130" zijn blijven staan. Het enige is dat er nu stukken zijn waar de maximumsnelheid alleen op bepaalde tijdstippen zijn toegestaan, ook weer onder druk van het publiek.
Dit lijkt een beetje op de discussie in de jaren 80, toen we niet harder mochten rijden dan 100, en we massaal 120 reden. Die discussie heeft ertoe geleid dat we nu 120 mogen rijden.
Nu de keerzijde, harder rijden heeft nog een ander nadeel, een hoger brandstofverbruik. Kortom, als je harder rijdt kost het je dus sowieso meer geld. De regering zou het heel erg vinden als we met z'n allen 90 kilometer per uur zouden gaan rijden. Dit betekent een flinke vermindering van accijnsinkomsten en boetes.

Geen opmerkingen: