woensdag 16 oktober 2013

Taalcoach.

Een paar weken geleden stond er op twitter een klein oproepje:" heb je twee uurtjes in de week? Misschien ben jij dan onze nieuwe taalcoach." Dat leek mij wel leuk. Ik doe dit in feite alweer een paar jaartjes op social media, maar om het ook in het echte leven te gaan doen leek mij wel een uitdaging. En zo werd ik uitgenodigd voor een intake, en kreeg ik een paar weken later mijn eerste slachtoffer, een Russische dame. Om eerlijk te zijn, verwachtte ik een slechter niveau, maar deze dame bleek onze taal al aardig onder de knie te hebben. Het is wel een uitdaging, iemand de kneepjes van jouw taal bijbrengen, terwijl je de taal van de ander niet spreekt. Tot op heden heb ik alleen mensen gehad wier taal ik gewoon machtig ben.
Het grappige is dat deze dame vooral haar spreekvaardigheid wil opvijzelen. Nou, dat is geen probleem. Onze diplomaten hebben in ieder voor gespreksstof gezorgd. In ieder geval ben ik weer een ervaring rijker.

Geen opmerkingen: