zondag 29 maart 2015

Gokken.

Word jij ook gek van die gokspelletjes op commerciƫle TV? Met name de reclames uit de "van Eeghenstraat" waarmee ik de loterijen bedoel die uit die straat, om precies te zijn van nummer 70, komen? En vooral de manier waarop stoort mij mateloos. De reclames zijn zo luidruchtig, dat ik het vermoeden heb dat er meer mensen met een hartverzakking zijn dan mensen die ooit een prijs zullen winnen. En dan de intimiderende teksten zoals" deze kans laat u toch niet aan u voorbij gaan?" waarbij een of ander figuur bestraffend de huiskamer in wijst.

Kijk, het heet niet voor niets gokken, maar als ik zie in wat voor een luxueus pand de diverse gokinstanties zijn gevestigd, vraag ik mij af wat het uitkeringspercentage is. Dat hoef ik een ding niet te gokken, deze zal laag zijn, dat pand en al het personeel zal door iemand moeten worden betaald.

Zelf gok ik er op dat ik niet ga gokken.....

Geen opmerkingen: