vrijdag 22 mei 2009

Ik ben er nog.

Sorry hoor, ik heb het de laatste maand iets te druk gehad om mij met bloggen bezig te houden. Neemt niet weg dat er zat te schrijven is. Neem nu het voorbeeld van goede oude noord-zuid-lijn. Het regiebureau vertelt dat het ergste achter de rug is. Tijdens het boren kunnen er wel kleine verzakkingen optreden, maar niet zo erg als met damwanden. Dat moet je eens in Zürich vertellen. Daar moest met spoed een boortunnel met beton worden dichtgegooid omdat de boel begon te verzakken, met de boormachine, ter waarde van een paar miljoen euro, er nog in. En laat nou een van de bouwbedrijven ook in Amsterdam aan de slag gaan.
En dan die ov-chipkaart. Het is mij tot op heden niet gelukt om met het ding te reizen. Als ik een kaartlezer tegen kwam, was deze steevast buiten dienst. Ik hou moed, eens zal het mij lukken.
Vorige maand kwam mijn internetprovider met het bericht dat de prijs omhoog zou gaan, en dat het contract niet ontbonden kan worden omdat het een inflatiecorrectie betreft. Ik was van plan om in de pen te gaan klimmen, totdat bleek dat mijn contract zou aflopen. Met een beetje winkelen kwam ik bij een provider uit, waar ik voorheen ook al klant was. Ik moest destijds deze provider de rug toekeren omdat, deze provider haar diensten via de kabeltelevisie aanbood, ik de kabeltelevisie had opgezegd, vanwege een prijsstijging van 50 procent. Omdat ik ook vaste telefoon heb, moest ik een provider hebben die een abonnement heeft inclusief lijnhuur, en dat bood deze provider destijds niet, waardoor ik wel moest overstappen. De omschakeling stond gepland rond 22 mei, wat zoiets wil zeggen als, het kan wel een paar dagen laterworden. Toen ik 's morgens om zeven uur mijn mail wilde checken, bleek de verbinding 's nachts al omgeschakeld te zijn. Ik heb die nacht wel wat duistere figuren rond de flat zien lopen, maar of die er wat mee te maken hebben. Het mooiste was nog het mailtje waarin staat dat de modem omgezet kan worden. Nou, zonder het omzetten had ik het mailtje niet eens kunnen lezen!
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: