woensdag 27 mei 2009

Slapen in een disco.

Toen ik maandagavond naar huis ging, kwam een enorm zwarte wolkenpartij mij tegemoet. Dat er regen uit zou vallen kon je zo wel zien, en dat er misschien een slag onweer zou komen is ook overheen te komen. Totdat ik thuis kwam, en er een storm opstak. Ik had mijn deur nog niet dicht, toen een regenbui losbarstte. Inmiddels was de afdeling special effects ook in actie gekomen, met een mooie lichtshow tot gevolg. Bij het naderen nam ook de geluidsoverlast toe, terwijl ik zo langzamerhand wilde gaan slapen. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet, maar ondanks het geflits en gedonder, heb ik heerlijk geslapen. Toen ik gewekt werd door de nieuwsberichten op de radio, begon ik langzaam te beseffen dat er buiten een ware veldslag had plaatsgevonden. Snelwegen stonden onder water, met lange files tot gevolg, en veel stormschade. Op diezelfde radio begon bijna ieder interview met de vraag of men wel geslapen had. Ik schaamde mij zowat. Met dat geflits en gedreun leek het wel een discotheek.

Geen opmerkingen: