zaterdag 5 juni 2010

Als de mensen van UPC nu eens leren lezen.

Vandaag was het weer eens raak voor de zoveelste keer, ween van mijn klanten is onterecht afgesloten van kabeltelevisie. Voor deze klant is het niet de eerste keer. Het probleem wordt veroorzaakt doordat UPC ontstaan is uit de Kabeltelevisie Amsterdam, kortweg KTA. Dit was een gemeentedienst, en voor de handigheid heeft men de aansluitingen dezelfde nummering gegeven als de elektriciteitsaansluitingen van het GEB. Zowel KTA als GEB zijn geprivatiseerd en opgegaan in respectievelijk UPC en Nuon. Deze laatste heeft het elektriciteitsnet vernieuwd, waardoor de aansluitnummers zijn veranderd, en de administratie van UPC niet meer klopt. En zo kan het gebeuren dat het ene huis moet worden afgesloten, en het andere huis daadwerkelijk wordt afgesloten. Mijn klant woont op nummer 161, maar is iedere keer het haasje als de woning naast hem, op nummer 163 weer eens leeg komt te staan.
Maar het record staat op de naam van mijn eigen vriendin, die niet minder dan vier keer onterecht is afgesloten geweest! En als UPC het dan ook nog snel komt herstellen, zou het eind goed al goed zijn. Nee, men moet een monteur langs sturen en het inplannen, en zo ben je een dag of vier verder.
Snap je nu waarom ik zo blij ben met mijn schoteltje?

Geen opmerkingen: