zondag 27 maart 2011

En gelijk heeft hij.

Toen een jochie, van een paar turven hoog, naar een tekenfilm van de Ninja Turtles zat te kijken, vroeg ik aan hem of hij zelf vond dat dit geschikt zou zijn voor kinderen van zijn leeftijd. " Ach meneer", zei hij," ik ben wel wat gewend. Vroeger kreeg ik veel engere verhalen voorgelezen door mijn vader en moeder, en het liefst vlak voor het slapen gaan." En het kereltje somde een aantal dingen op waaronder het verorberen van grootmoeder van Roodkapje door een wolf, om dat beest vervolgens weer open te snijden, het vergifigtigen van de dames Sneeuwitje en Doornroosje, de eerste door een appel, de tweede door middel van een naald.
Tsja, ik moest het ventje gelijk geven. Bij de Ninja Turtles worden geen deelnemers vergiftigd, opgegeten of opengesneden....

Geen opmerkingen: