vrijdag 18 mei 2012

Facebook, de volgende zeepbel.

Na Worldonline en Ajax staat de volgende aandelenemmissie met een zeepbelwaardering op stapel, Facebook. Voor een, niet-realistisch, bedrag kun je jezelf de trotse eigenaar noemen van een bak gebakken lucht. Beter gezegd, iedere Facebookgebruiker is honderd euro waard, althans als je de geschatte inkomsten gaat delen door het aantal gebruikers.
De waarde wordt vooral gemaakt door de reclame-inkomsten en de tijdlijngebruikers.
Tja, die reclames. Mijn halve scherm stond er vol mee, en tijdlijn besloeg de rest van mijn scherm, waardoor het een janboel was. Gelukkig zijn er dan whizzkids die een stukje software in elkaar zetten, zodat je je eigen scherm gewoon weer kunt indelen.
In ieder geval ga je vandaag een hoop mensen zien, die in het aandeel Facebook geloven, dhr. Zuckerberg nog rijker maken, en zelf er geen cent aan gaan overhouden.
Let the show begin!

Geen opmerkingen: