woensdag 29 oktober 2014

Daar ben ik weer.

En zo zijn we weer de herfst aanbeland. De klok is weer een uur terug, en het wordt alweer kouder. En wat betreft die temperatuur gaat 2014 waarschijnlijk de boeken in als het warmste jaar ooit gemeten. En of dat slecht is? Voor de energiebedrijven is het zeker slecht nieuws, de omzet zal flink gekelderd zijn. Beter gezegd, wanneer stond bij jou de kachel voor het laatst aan? Ja, oké, gisterenavond heb ik mijn kachel ook aan gehad om de kou uit mijn huis te krijgen, maar hij heeft een hele lange tijd uit gestaan. Misschien is dit een handreiking van moeder natuur om onze grote vriend Poetin te helpen met zijn gasboycot. In ieder geval laat, diezelfde moeder, ons merken dat de herfst er echt aankomt. Zaten we vorige week nog rond de 20 graden, op dit moment is 10 graden al warm.
Begin van de maand heb ik, voorlopig, afscheid genomen van mijn taalmaatje. Na een jaar is het de beurt voor een ander, welke zich inmiddels ook heeft gemeld. Naar mijn klacht, dat mijn vorige taalmaatje op een redelijk hoog niveau zit, is geluisterd, ik krijg dit keer iemand die nog amper Nederlands spreekt. Ik kan eigenlijk iedereen, die goed Nederlands spreekt, aanraden om dit te gaan doen. Naast de taal, leer je een heleboel over jouw eigen cultuur.
Aankomende zondag ga ik mijn eerste echte vrije dag, sinds Pasen, beleven. Echt waar, mijn agenda is op die dag echt leeg. Geen tram, geen ontmoetingen of bezoeken, kortom een echte rustdag. Ik ben benieuwd of dit zal bevallen. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ga nu nog even genieten van het grijze weer.

Geen opmerkingen: