zondag 5 oktober 2014

Nieuwe sloffen.

Een paar weken geleden heb ik nieuwe banden onder de auto laten zetten. Hoewel ze niet helemaal versleten waren, had ik wat klachten die ik niet helemaal kon thuisbrengen. Een van die klachten was het schudden van de wagen bij hogere snelheden. Hiervoor had ik de uitlijning van de auto laten nakijken, en met de balancering was ook niets mis. De enige mogelijkheid die dan overblijft is dat de vorm van de banden niet geheel rond is. En zo ging ik naar de bandenboer.
Bij de bandenboer aangekomen zocht ik een paar bandjes uit om onder de wagen te laten zetten. Terwijl ik sta te wachten, zie ik een beetje tumult ontstaan, en komt er een man in pak, waarschijnlijk de chef, bijstaan. Deze pakmans kwam naar mij toe." Mag ik het kentekenbewijs van de auto even hebben?" Ik heb geen geheimen, en overhandigde het ding. En zo verdween het pak met inhoud weer richting mijn auto, en wederom was er overleg.
Na een paar minuten werd er gewenkt naar mij, blijkbaar waren er nog niet genoeg mensen om het karretje gezelschap te houden." Weet u dat uw auto op T88 banden staat?" Ach ja, die waren er vorig jaar onder gezet. Dit zijn banden die geschikt zijn voor een laadvermogen van 800 kilo. En de quiz ging verder." Wat is uw laadvermogen?" Dat hoor je als chauffeur uit je hoofd te kennen." 595 kilo", antwoordde ik, wat het juiste antwoord bleek te zijn." Dan kunnen er toch T82-banden onder?" Eh, had ik iets anders besteld dan? De man ging zelf rekenen en kwam er achter dat ik, als bandenleek, gelijk had.
Bij de eerste rit bleek dat de problemen, die ik had inderdaad kwam door de banden, de auto zoeft weer rustig over 's lands wegen.

Geen opmerkingen: