zaterdag 26 september 2009

One-liners

Vandaag stond een artikeltje in de krant over een kersverse moeder die werd aangehouden door een paar "agentjes", vanwege het aantal strepen ook wel one-liners genoemd. Velen in deze groep nemen het niet zo nauw met de verkeersregels. De moeder werd aangehouden nadat zij opmerkingen had op een aantal agenten die met de fiets tegen het verkeer inreden, waarna deze agenten, volgens haar verklaring, via de stoep terugfietsten. De agenten riepen versterking op en de dame in kwestie werd meegenomen naar het bureau.
Gek klinkt dit verhaal niet in mijn oren. Zelf heb ik het twee keer aan de stok gehad met one-liners. Een keer werd ik zowat van de stoep gereden, waarop ik de agenten heb aangesproken. Een andere keer was grover. Toen kwam mij een politieauto tegemoet in een éénrichtingstraat. Deze wagen reed zonder "toeters en bellen", en wilde alleen maar een file ontwijken. Na wat gehakketak van de beide heren, vroeg ik hen vriendelijk om de weg weer vrij te maken.
In beide gevallen bleef het voor mij zonder gevolgen. Ik hoop alleen met zo een actie duidelijk te maken dat ook de politie zich een beetje aan de regels mag houden. Oké, men heeft ontheffingen voor diverse verkeersregels, maar je moet er geen misbruik van maken, en zeker geen hinder opleveren.

Geen opmerkingen: