maandag 25 oktober 2010

Een mooi weekeinde.

Het weekeinde is weer voorbij, en ik heb er weer van genoten.
Zaterdag had ik een receptie in Amsterdam-Noord vanwege het veertig jarig bestaan van ROVER Amsterdam. Op zich niet zo bijzonder, maar wel dat ik naar een voorstelling wilde van theatergroep Troost. Ik had gepland om met het openbaar vervoer mijn toertje te maken, echter, er was nog een klant met problemen, waardoor ik alsnog een auto bij mij had. Het ritje naar Amsterdam-Noord heb ik daarom met de auto gedaan, deze daarna aan de rand van de stad neer gezet en met het openbaar vervoer naar het theater te gaan. Het busritje alleen leek al theater. Het ritje naar Amsterdam Centraal Station ging met de streekbus, het ritje vanaf het CS naar het theater ging met de stadsbus. Nu staan Amsterdammers bekend om hun openheid en taalgebruik, hoopte ik al een beetje op een leuke gebeurtenis, en werd op de wenken bediend. Op de halte stond een man, die overduidelijk een offer had gebracht aan Bachus, al vrolijk met iedereen te praten. In de bus ging de man vrolijk verder, waardoor een vrouw bijna vergat uit te stappen bij haar halte, buiten de bus er achter kwam dat ze nog niet uitgecheckt had, om vervolgens op de deur van de bus te bonken, waarna ze alsnog kon uitchecken. Menig slapstick-schrijver zou dit scenario niet verzonnen hebben.
Hoewel ik met de bus gekomen was, was het stukje tussen de bushalte en het theater voldoende om mij doorweekt te doen aankomen. Het was trouwens nog een probleem om mijn jas richting de kapstok te krijgen, op de weg erheen kwam ik een aantal bekenden tegen.
De voorstelling was schitterend, diverse mensen moesten regelmatig een traantje wegpinken, en ik kijk er naar uit om dit stuk op het trammuseum te zien.
Op de terugrit in de bus, had ik een mooie blog, althans dat vond ik zelf, geschreven. Ik was alleen vergeten om het stukje op te slaan.........
Afgelopen zondag was mijn laatste dienst van het seizoen. Als extraatje was de stageloopster ook op het museum. Inmiddels begint het verlegen meisje een spontane vrouw te worden. Het is leuk om te zien hoe een omgeving iemand kan veranderen.
Ik ben in ieder geval weer voldoende opgeladen voor de werkweek.

Geen opmerkingen: