donderdag 28 oktober 2010

Van wie?

Gisteren kreeg ik een mailltje van Blauw research. Men had mij een enquête toegezonden van een bedrijf waar ik klant ben, maar wilde mij niet vertellen over wie het ging, laat staan welk produkt. Ik, zo nieuwsgierig als ik ben, ging toch de enquête invullen. Gaandeweg ging het meer te gaan over een energiemonitor, een apparaat waar je, tegen betaling, je energieverbruik kunt aflezen, iets waar we de standaard meters voor hebben. Daarna spitste de lijst zich toe op de vraag wat ik er van zou vinden als Eneco deze diensten gaat aanbieden, en zo wist ik ook wie de vragensteller was.
In plaats van deze uitgebreide enquête kon volstaan worden met een paar vragen, bent u bereid te betalen voor een energiemeter en wilt u internetapplicaties op uw verwarmingsketel. Vind je het vreemd dat kik hier niet om zit te springen? Als ik wil internetten, gebruik ik daarvoor, heel wonderlijk, een computer.

Geen opmerkingen: