vrijdag 7 januari 2011

Weer een week verder.

Zo, hoe hebben jullie de eerste week van 2011 overleefd? Net zoals vorig jaar, ben ik weer al snotterend het nieuwe jaar binnen gegaan. Ik heb zo langzamerhand het vermoeden dat mijn lichaam het niet meer zo heeft op laat naar bed gaan, en mij zo afstraft.
Mijn oudejaarsavond heb ik dit jaar, samen met mijn vader, doorgebracht bij iemand met een angstige hond. Bij honden, die bang zijn voor vuurwerk, is het de bedoeling ze niet te belonen voor het foute gedrag. Als de hond begint te blaffen of te janken bij het eerste de beste rotje, en je troost hem of haar, ziet het dier dit als een beloning, en zal het vervolgens weer doen, maar of ze dan echt bang zijn is de vraag. Het beest, met een schofthoogte van bijna anderhalf meter, heeft die avond een paar keer gereageerd, gezien dat wij er geen acht op sloegen, en is gaan slapen.
Het dier was wel bang om naar buiten te gaan, en dat is wel echte angst.
Natuurlijk zijn er honden die echt bang zijn, of beter, die zich rotschrikken. Het probleem daarmee is dat een hond dan alles laat lopen. In het wild maakt het dier zich dan gereed om te vluchten. Helaas helpt dan maar een ding, reinigingsspullen om de vloer weer schoon te krijgen.

Geen opmerkingen: