dinsdag 9 juni 2009

Denk aan jezelf.

Afgelopen week zijn twee dames het slachtoffer geworden van verkeersagressie, waarbij ze zelf niet eens betrokken waren. De één moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen en sloeg daarbij over de kop, de ander werd door een auto geramd die op zijn beurt weer werd achtervolgd. Voor het eerste geval worden nog getuigen gezocht. De veroorzakers van het tweede ongeval gingen nog eens met elkaar op de vuist, waarbij de dame aan haar lot werd over gelaten, en moest dus wachten op de hulpverlening om bevrijd te worden. De ruziemakers zijn dan ook gearresteerd.
Ik kom op de weg ook wel eens gasten tegen, die mij proberen uit te dagen. Mijn advies is gewoon niet op reageren, en wil men je wat aandoen, moet men toch uitstappen. Meestal is de lol er snel af.
De keer dat het bij mij mis ging, was omdat iemand tegen het verkeer in reed, en een auto achter mij niet wilde wijken. Omdat ik blijkbaar een gemakkelijk slachtoffer was, wilde de man mijn banden laten leeglopen. Toen ik daar wat van zei, kreeg ik een vuisslag. Helaas voor de man, had ik een kenteken en signalement, en is de man opgepakt. Ook zijn vriendin, die naast hem zat werd opgepakt. Ze werden veroordeeld tot resp. twaalf en zes maanden gevangenisstraf.
En ik moet toegeven dat ik ook wel eens iemand heb gevolgd, tot twee keer toe trouwens. Deze bestuurders wisten de wagens amper op de weg te houden, waarschijnlijk door een overvloed aan alcohol.
Groetjes,
Robert.

Geen opmerkingen: