woensdag 10 juni 2009

Piep, hij doet het!

Het is eindelijk gelukt, reizen met de OV- chipkaart. Het eerste stuk van de reis kon ik netjes in- en uitchecken, en bij het overstappen meldde de automaat netjes dat ik was overgestapt. Ik zit nu in de bus naar Amsterdam, en ben benieuwd of het uitstappen ook feilloos gaat.
........................
Het uitstappen gaat ook goed. De rit kost 1,80 euro. Ik heb een aanvraag ingediend voor automatisch opladen. Hoewel mijn kaart van Connexxion is, moet ik dit bij het GVB laten activeren.
.........................
Het zou te mooi zijn. De apparaten om het automatisch opladen op de kaart te zetten, zijn er nog niet. Ik zal morgen een mailtje sturen over hoe of wat.
........................
Het mailtje is de deur uit. Vandaag bleek dat er een prijsverschil zit in de heen en terugreis. Heen kost 1,93, de terugrit 1,98.
.........................
Net een mailtje gehad. Er komt een formulier mijn kant op.
Vandaag stond in de krant een manier om zwart te gaan rijden. Was vorig jaar al niet voor deze manier gewaarschuwd?

1 opmerking:

Anoniem zei

Welkom bij de OV-chipkaart! Op deze pagina kun je zien waar nu al verkooppunten zijn waar je kunt opladen. http://tinyurl.com/n4lchl