zondag 30 augustus 2009

Rust in nachtelijk Amstelveen

Ik kom gisterenavond thuis na een lange dag en korte nacht. Vrijdag was ik naar mijn peettante op visite geweest. Hoewel het dit keer niet laat werd, normaal vertrekken we pas ver na middernacht, lag ik toch pas om half een in bed, terwijl ik de volgende, herstel dezelfde ochtend om half zes weer moest opstaan. Een ritje Belgiƫ stond op het programma.
Na die rit, en nog wat werken in Uithoorn, ben ik door mijn vriendin lekker vertroeteld met lekker eten en een kopje thee, eh, meerdere kopjes thee. Omdat ik mijn vader beloofd had hem bij mijn moeder op te halen en naar huis te brengen, ging ik op tijd weg. Ik was lekker vroeg thuis, en had mij voorgenomen om meteen mijn bed in te duiken.
Terwijl ik mijn schoenen nog aan het uittrekken was, hoorde ik buiten ineens drie enorme knallen, het geluid van vuurwerk. Ik dacht aan kwajongenswerk. Vrijwel direct hoorde ik een politieauto met toeters en bellen aankomen, gevolgd door een ambulance. Niet lang daarna kwamen er nog meer politieauto's, hondengeleiders en een overvalwagen. Hoewel ik niet nieuwsgierig ben aangelegd, ging ik toch maar eens kijken wat er aan de hand was. Met zoveel herrie op straat was er geen danken aan om te gaan slapen. De politie bleek met een actie bezig te zijn in het flatgebouw naast mij, en reed af en aan met auto's om de arrestanten af te voeren, en zat buiten de flat achter mensen aan die probeerden weg te komen. Er bleken er undercoveragenten actief, die gewoon tussen het publiek bleken te staan en zich ineens in het "feestgedruis"mengden.
Al met al kon ik ook deze nacht niet snel mijn slaap vatten. Ik heb nog geen idee wat er loos is geweest.
-----------------------------------
Net is bekend gemaakt dat het een vechtpartij was tussen een stel jongeren en buurtbewoners. De jongeren hadden vuurwerk afgestoken, en toen de buurtbewoners daar wat van zeiden, is de boel geƫscaleerd.

Geen opmerkingen: