vrijdag 21 augustus 2009

Wie zwijgt......

Afgelopen maand kreeg ik een brief van Debitel. Het bedrijf stopt, en heeft haar klanten aan KPN over gedragen. KPN op haar beurt doet een enorm "goede" aanbieding. Nu ken ik KPN uit het verleden, en weet dat er altijd addertjes onder het gras zitten. Ik heb een belpakket voor mijn GSM met 150 belminuten. Hiervoor betaal ik op dit moment 12,50 euro. Regelmatig ben ik bijna door deze minuten heen. KPN doet een ongevraagd aanbieding voor 130 minuten voor 10 euro. Op het eerste gezicht lijkt het een goede deal. Als je wat beter onderzoek doet, blijkt dat men allereerst alle minuten in het geheel berekent, buiten de bundel maar liefst 30 cent per minuut rekent, en tussentijds het tarief kan verhogen. Als ik niets van mij laat horen, kom ik automatisch op dit abonnement uit.
Al met al kom ik er dus slecht van af. Sowieso heb ik het niet op bedrijven die ongevraagd het abonnement veranderen. Tijd dus om de klantenservice lastig te vallen. Ik gaf aan niet naar KPN te willen, en zeker niet naar Telfort. Deze laatste firma heeft in het voorjaar mijn internettarief verhoogd. Inderdaad, ik heb direct opgezegd. Zo ook bij dit gebeuren. Ik gaf aan dat men kon kiezen, of het huidige abonnement voortzetten, of opzeggen. Bij Debitel gaf men aan dat mijn abonnement per 6 september zou aflopen. Ik moest dus binnen een maand een ander abonnement opzoeken en nummerportering doen, immers mijn telefoonnummer wil ik behouden. Alles leek geregeld. Totdat ik vandaag een mailtje ontving Debitel heeft de nummerportering afgekeurd. Ik meteen weer bellen met de klantenservice. Een wat onvriendelijke medewerker nam op. Ik ben natuurlijk nummer zoveel deze manier van werken niets vind. Hij probeerde mij op alle mogelijke manieren toch een abonnement aan te smeren, en werd steeds onvriendelijker toen het hem niet lukte. Toen kon ik kiezen voor de optie," ik wil geen abonemment bij KPN/Telfort." Toen de medewerker mij deze optie aanbood, greep ik deze mogelijkheid natuurlijk met beide handen aan." U moet wel rekening houden dat uw abonnement plotseling kan ophouden, ik weet niet wanneer." Inmiddels heb ik wat meer informatie en weet dat mijn abonnement per 15 januari zal aflopen.
Waar ik mij nog het meest kwaad over maakte was het feit dat, als ik niet zou reageren, ik ongevraagd een KPN-abonnement aangesmeerd zou krijgen. Ik was nog aan het overwegen om het te laten gebeuren, om dan vervolgens op de juridische weg te gaan, maar ach, KPN heeft het al zo moeilijk, dat ze andere bedrijven moeten overnemen om nog aan nieuwe klanten te komen.
Wordt dus vervolgd.

Geen opmerkingen: