dinsdag 23 maart 2010

Bel-niet-aan register.

In Nederland is een discussie ontstaan over het instellen van een bel-niet-aan register. Sinds het instellen van het bel-mij-niet register is het voor bedrijven een stuk moeilijker geworden om telefonische colportage te bedrijven, dus worden er weer colporteurs langs de deuren gestuurd. Op zich gebeurde dit vroeger ook, en hingen er veel stickers met de tekst "Aan de deur wordt niet gekocht" welke bij sommigen was aangevuld met de woorden "en bekeerd zijn we ook al." Omdat het bel-mij-niet register vrij goed werkt, en er massaal gebruik van word gemaakt, komt bij de consument de vraag of zoiets ook voor de mobiele verkoper gemaakt kan worden.
Nu kun je zeggen dat ik het makkelijk heb. Ik woon in een flatje waar een hallofoon in zit. Als de verkoper beneden staat, laat je hem of haar er gewoon niet in, en de bel aan de voordeur staat toch uit, de buren kloppen sowieso al op het raam. Ik heb dus geen idee of ik vaak word lastig gevallen.
Zelf ben ik niet in één van de registers opgenomen. Voor deze blog heb je af en toe wat inspiratie nodig. En reken maar dat ik af en toe wat toneelspelers aan de lijn heb.

Geen opmerkingen: