dinsdag 9 maart 2010

Vergadering in Amsterdam.

Zo, ik zit dit stukje te tikken in de bus vanuit Amsterdam terug naar Amstelveen, lijn 170 om precies te zijn. Omdat ik toch in de buurt van het Centraal Station moest zijn, ben ik ook even gaan kijken bij de bouwput van de Noordzuidlijn, de nieuwe metro. De boormachine, die in de put zit, is gereed, en kan ieder moment met haar werkzaamheden gaan beginnen. Blijkbaar is het nu een uiterst geheime zaak geworden. Tot voor kort kon je in de put kijken, nu staat er een enorme, en lelijke, tent overheen, die alle zicht ontneemt.
Het begint nu echt eng te worden. Het eerste gebouw dat nu al last heeft is het Victoriahotel, alwaar de eerste verzakkingen zijn geconstateerd. Ik hou mijn hart vast als het eerste grote gebouw, de Beurs van Berlage, gepasseerd gaat worden.

Geen opmerkingen: