maandag 22 maart 2010

Swiss money report.

We hebben weer eens een stel gasten op internet die snel rijk willen worden. De truc is simpel. Je koopt een stel waardeloze aandelen, en vervolgens ga je rondbazuinen dat de aandelen veel waard gaan worden. Als de truc lukt dan stijgt de koers door de extra vraag die dit oplevert. Nadat de aandelenhandel heeft plaatsgevonden, verkoopt de briefschrijver zijn aandelen met winst, en vervolgens stort de waarde in elkaar.
Zo een bedrijf is Swissmoneyreport die de laatste tijd flink aan het spammen is. Zij hanteren nog een andere truc, je kunt je afmelden voor hun "nieuwsbrief" onder duidelijke vermelding van je faxnummer. Hiermee bevestig je dat op dit nummer een fax aanwezig is, zodat men nog meer troep door je fax kan gooien, niet doen dus. Die paar keer dat je gefaxed wordt, pak je het papiertje uit de fax en gooi je het met een glimlach weg. Deze oplichters hebben jou niet te pakken gehad.
Ik hoop overigens dat de firma mij een hele boze brief gaat sturen. Ik heb dan tenmiste een naam en adres van diegene waartegen ik een klacht moet gaan indienen bij de telecommunicatieauthoriteit. Misschien zijn ze inderdaad niet zo slim......

82 opmerkingen:

pe1biv zei

Sterker nog, het in de fax spam opgegeven faxnummer, zowel als het faxnummer op de website wordt bij bellen gemeld als niet in gebruik.
Kortom, de bevestiging...

Het in de fax niet kunnen blokkeren van faxen die binnen komen zonder nummerherkenning is duidelijk een gemis.
In de centrale is het helaas in een keer een blokkade van bellers zonder nummerherkenning, op alle ISDN nummers.
Gaat denk ik voorlopig jammer worden voor de mensen die ons willen bellen met hun nummer onzichtbaar, die zullen het mobieltje moeten bellen.

Overigens een raadsel waar ze ons faxnummer nu weer geplukt hebben, want het is een geheim nummer en i.v.m eerdere fax spam een paar jaar terug gewisseld.

Robert Logger zei

Er zijn bedrijven die geld verdienen met het verkopen van telefoonnummers, E-mailadressen en waarschijnlijk ook faxnummers. Je hoeft maar een keer het "geluk" te hebben gehad om met zo een bedrijf in aanraking te zijn geweest.....

pe1biv zei

Ik weet het, ons eerste faxnummer ging naar de haaien doordat ik het bij de KvK had opgegeven.
Blijf ik nu nog steeds geinteresseerd om te weten waar het bedankje deze keer heen moet, maar ik heb zo het idee dat ik er deze keer niet achter ga komen.

Yep, e-mail adressen zijn geld waard, net als inderdaad ook fax nummers, en dat is helaas iets wat flink wat mensen nog niet door hebben.
Als ik in de bittenbak van de mail server ga kijken, dan ligt daar ook een lading spam op gefraudeerde adressen op mijn domains.
Dat soort ellende bounce ik niet, want als het naar een niet bestaand adres gaat heb je het dan direct in de postmaster box; kortom, lekker binnen laten komen en direct de bittenbak in. Helaas geen /dev/null meer bij de hosting provider, maar dat gewoon even opgelost met een mailbox die ik met de mail server hier leeg haal en waar ik wel de optie heb om de boel automatisch op te kunnen ruimen; geen omkijken meer naar, slechts af en toe eens een adresje toevoegen aan de lijst.

Unknown zei

Het kan nog erger, namelijk ik heb helemaal geen fax nummer en wordt dus regelmatig s'nachts wakker gebeld door de telefoon met een heleboel piepjes. Heb een fax gekocht om mij overal af te melden.
Wordt er knettergek van die faxen midden in de nacht. En nu weer deze van swissmoney.
Zucht.

Anoniem zei

dat afmelden niet helpt weten wij nu ook. TERING je ordtgek van dat geziek midden in de nacht..... als ik nu eens wist waar dat swiss money report zat, kon ik eens hun fax bewerken....

Anoniem zei

Er staat een Nederlands adres op hun website. Marktstraat 14 in Almelo. Bij de KvK staat op dat adres geen bedrijf ingeschreven. Indien iemand er toevallig eens in de buurt is ...

Anoniem zei

kan iemand iets met
deze informatie?
SwissMoneyReport.net Whois Record


Here's what we know about swissmoneyreport.net:

* "Altanus Private Media Services Ltd." owns about 5 other domains View these domains >
* is a contact on the whois record of 5 domains
* 1 registrar has maintained records for this domain since 2008-05-01
* This domain has changed name servers 3 times over 2 years.
* Hosted on 1 IP address over 2 years.
* View 164 ownership records archived since 2008-05-02 .
* Wiki article on Swissmoneyreport.net
* 6 other web sites are hosted on this server.

DomainTools for Windows®

Now you can access domain ownership records anytime, anywhere... right from your own desktop! Download Now>
domain: swissmoneyreport.net
status: LOCK
owner-c: LULU-10048607
admin-c: LULU-10048607
tech-c: LULU-10048607
zone-c: LULU-10048607
nserver: dns1.tdns.to
nserver: dns2.tdns.to
created: 2008-05-01 14:23:28
expire: 2011-05-01 14:23:28 (registry time)
changed: 2010-05-03 06:16:27

[owner-c] handle: 10048607
[owner-c] type: PERSON
[owner-c] title:
[owner-c] fname: Daniel Ritt
[owner-c] lname: Pietersen
[owner-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[owner-c] address: Omega 4 No. 116
[owner-c] address: 6 Roach Road
[owner-c] city: London
[owner-c] pcode: E3 2PA
[owner-c] country: GB
[owner-c] state: GB
[owner-c] phone: +44-7039-401-330
[owner-c] fax: +44-7039-401-330
[owner-c] email:
[owner-c] protection: B
[owner-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

[admin-c] handle: 10048607
[admin-c] type: PERSON
[admin-c] title:
[admin-c] fname: Daniel Ritt
[admin-c] lname: Pietersen
[admin-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[admin-c] address: Omega 4 No. 116
[admin-c] address: 6 Roach Road
[admin-c] city: London
[admin-c] pcode: E3 2PA
[admin-c] country: GB
[admin-c] state: GB
[admin-c] phone: +44-7039-401-330
[admin-c] fax: +44-7039-401-330
[admin-c] email:
[admin-c] protection: B
[admin-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

[tech-c] handle: 10048607
[tech-c] type: PERSON
[tech-c] title:
[tech-c] fname: Daniel Ritt
[tech-c] lname: Pietersen
[tech-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[tech-c] address: Omega 4 No. 116
[tech-c] address: 6 Roach Road
[tech-c] city: London
[tech-c] pcode: E3 2PA
[tech-c] country: GB
[tech-c] state: GB
[tech-c] phone: +44-7039-401-330
[tech-c] fax: +44-7039-401-330
[tech-c] email:
[tech-c] protection: B
[tech-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

[zone-c] handle: 10048607
[zone-c] type: PERSON
[zone-c] title:
[zone-c] fname: Daniel Ritt
[zone-c] lname: Pietersen
[zone-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[zone-c] address: Omega 4 No. 116
[zone-c] address: 6 Roach Road
[zone-c] city: London
[zone-c] pcode: E3 2PA
[zone-c] country: GB
[zone-c] state: GB
[zone-c] phone: +44-7039-401-330
[zone-c] fax: +44-7039-401-330
[zone-c] email:
[zone-c] protection: B
[zone-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

Anoniem zei

Spam afmelden kan via fax@swissmoneyreport.net of info@swissmoneyreport.net of fax 084-7840587. Via OPTA.nl is gemakkelijk een klacht in te dienen. Grt van Marcel!

Anoniem zei

Spam afmelden kan via fax@swissmoneyreport.net of info@swissmoneyreport.net of fax 084-7840587. Via OPTA.nl is gemakkelijk een klacht in te dienen. Grt van Marcel!

Anoniem zei

ja hoor ik ben ook de pieneut ben 75 jaar en word ook snachts wakker gebeld ...je neemt toch op je weet nooit pf je kinderen of kleinkinderen bellen voor hulp dan hoor je ssssssssssssssssssssssssssss ja hoor fax ik heb dat telefoonnummer gebeld ok terug de fax ...komt er zo'n bel juffrouw zeggen dit nummer is tijdelijk niet in gebruik sorry !!!!!!!!dan maar weer voor de zoveelste keer proberen weer in slaap te komen treurig . kvk zegt er is een nummer waar je naar toe kan bellen dan stopt het nou niet dus weet iemand of je je fax af kan zetten dat is de enige oplossing ???????

Anoniem zei

Ik werd ook regelmatig 's nacht gebeld. JE schikt je dood. Blijkt het een fax te zijn.
Na een paar keer werd ik er zo gek van dat ik maar eens een fax heb aangesloten op m'n prive nummer, en jahoor, daar rolde zo'n fax van swissmoneyreport uit.
Het afmeld nummer werkt dus niet, en op email reageren ze ook niet. Tijd voor de volgende stap.

Anoniem zei

pe 1 biv

hallo doe mij een plezier en zet dat nr en adres even op de blog
gaan we even bellen en als dat niet help even langs .

gr ijzer

lina zei

ja ook wij worden er zeer simpel van als het niet midden in de nacht is dan wel overdag en ondertussen wel 10 van ontvangen en dat in nog geen 2 weken tijd.Enig idee hoe ik hier va af kan komen?? fax wil ik liever niet versturen ..

Leve de kamer van koophandel die zo vriendelijk is mijn fax nummers rond te strooien

pe1biv zei

Eh? Wat moet ik aan nummers plaatsen???
Misschien even goed lezen hierboven.
Overigens is een "even langs gaan" nu niet bepaald iets wat een beschaafde aanpak als idee geeft.
Is dat waarom u anoniem post??

Anoniem zei

Kan iemand mij helpen hoe ik in van die Swiss money reports afgeraak?
Fax werkt niet mails komen terug ! Ben het echt beu in het midden van de nacht wakker gebeld te worden!
Alvast bedankt voor jullie reacties

Anoniem zei

Ben zojuist naar

https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

gegaan en het Klachtenformulier ingevuld.

AUB allemaal doen !!!!!!!

Anoniem zei

Mocht het jullie interesseren, ook hier in België worden we 's nachts wakker gefaxt van die kl...hommels van SwissMoneyRepport. We zien ook hier geen oplossing hoor. Schandalig hoe dat in deze tijden nog vrijelijk kan zoiets.

pe1biv zei

Well, I denk niet dat de blokkade in onze telefooncentrale voor 004470 de boel nu buiten de deur houd, aangezien de inkomende spam faxen allemaal in het log opgenomen waren mals zijnde van een onbekend nummer.

Maar, als het weer los barst, dan gaat hier botweg een blokkade ingesteld voor inkomende gesprekken zonder nummerherkenning.
Jammer dfan voor de belasting dienst en andere instellingen waar ze het klaarblijkelijk een goed idee vinden om om met nummer herkenning uit te bellen.

Die krijgen dan vervolgens allemaal de melding dat ze een niet bestaand nummer hebben gebeld...
Dat geld dan overigens ook voor een paar mensen in de vriendenkring.. Een daarvan vond het maar niets, omdat dit betekdn dat we voor deze persoon alleen op een mobieltje bereikbaar zijn. Tsja, als ik niet mag zien wie er belt, jammer dan..

Anoniem zei

Hier in Antwerpen/België 't zelfde liedje. telefoon noch emailadres is correct om u uit te schrijven. Wij hebben onertussen een tiental nummers geblokkeerd; laat ze maar faxen, wij slapen lekker rustig verder en hun kost het alleen maar geld. Heb de intentie om in de aandelengids een artikel schrijven ontrent hun werkwijze, dat is dan toch weeral een publiek waar ze niet meer moeten op rekenen.(als ze uberhaubt ergens op kunnen rekenen.)
Groet, en succes, Eddie

Anoniem zei

Wij hebben een bedrijf in almelo ik zal eens polshoogte gaan nemen bij nummer 14, krijg ook de hele tijd post binnen van ze, postbode ziet het verschil niet. volgens mij is het een studente huis.
zal jullie op de hoogte houden.

Anoniem zei

Heb inmiddels het klachtenformulier ingevuld. Hoe meer klachten de opta binnen krijgt, hoe groter de kans dat zij er werk van gaan maken. Dus volgt allen!

sandra zei

Bij whois: kun je de volgende info opvragen. Er staat een Engels Tel. nr bij, maar dit is continue in gesprek. Misschien kan iemand hier weer verder wat mee? Ook wij worden 's nachts uit onze slaap gebeld!
domain: swissmoneyreport.net
status: LOCK
owner-c: LULU-10048607
admin-c: LULU-10048607
tech-c: LULU-10048607
zone-c: LULU-10048607
nserver: dns1.tdns.to
nserver: dns2.tdns.to
created: 2008-05-01 14:23:28
expire: 2011-05-01 14:23:28 (registry time)
changed: 2010-05-03 06:16:27

[owner-c] handle: 10048607
[owner-c] type: PERSON
[owner-c] title:
[owner-c] fname: Daniel Ritt
[owner-c] lname: Pietersen
[owner-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[owner-c] address: Omega 4 No. 116
[owner-c] address: 6 Roach Road
[owner-c] city: London
[owner-c] pcode: E3 2PA
[owner-c] country: GB
[owner-c] state: GB
[owner-c] phone: +44-7039-401-330
[owner-c] fax: +44-7039-401-330
[owner-c] email:
[owner-c] protection: B
[owner-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

[admin-c] handle: 10048607
[admin-c] type: PERSON
[admin-c] title:
[admin-c] fname: Daniel Ritt
[admin-c] lname: Pietersen
[admin-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[admin-c] address: Omega 4 No. 116
[admin-c] address: 6 Roach Road
[admin-c] city: London
[admin-c] pcode: E3 2PA
[admin-c] country: GB
[admin-c] state: GB
[admin-c] phone: +44-7039-401-330
[admin-c] fax: +44-7039-401-330
[admin-c] email:
[admin-c] protection: B
[admin-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

[tech-c] handle: 10048607
[tech-c] type: PERSON
[tech-c] title:
[tech-c] fname: Daniel Ritt
[tech-c] lname: Pietersen
[tech-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[tech-c] address: Omega 4 No. 116
[tech-c] address: 6 Roach Road
[tech-c] city: London
[tech-c] pcode: E3 2PA
[tech-c] country: GB
[tech-c] state: GB
[tech-c] phone: +44-7039-401-330
[tech-c] fax: +44-7039-401-330
[tech-c] email:
[tech-c] protection: B
[tech-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

[zone-c] handle: 10048607
[zone-c] type: PERSON
[zone-c] title:
[zone-c] fname: Daniel Ritt
[zone-c] lname: Pietersen
[zone-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[zone-c] address: Omega 4 No. 116
[zone-c] address: 6 Roach Road
[zone-c] city: London
[zone-c] pcode: E3 2PA
[zone-c] country: GB
[zone-c] state: GB
[zone-c] phone: +44-7039-401-330
[zone-c] fax: +44-7039-401-330
[zone-c] email:
[zone-c] protection: B
[zone-c] updated: 2009-09-24 16:58:52

Anoniem zei

Een reactie op Angela (pe1biv) 16 november 2010 00:28 betreffend het blokkeren van anonieme bellers. Mijn moeder woont in een 55+ flat waar alle nummers achter een centrale zitten welke geen nummers toont. Het is dus niet altijd een keus.

P.S.: Ik heb gekozen voor identiteit "anoniem" omdat ik de anderen niet kan gebruiken, maar ik ben Jan Bonte uit Hoek van Holland

Anoniem zei

Verantwortlich für den Inhalt und Vertretungsberechtigte
Der Geschäftsführer der Altanus Private Media Services Ltd.
Daniel R. Pietersen
Verantwortlicher im Sinne des Pressrechts
Daniel R. Pietersen
Anschrift
Marktstraat 14
7607 Almelo
Niederlande

Hauptsitz
Omega 4 No. 116
6 Roach Road
London E3 2PA
Grossbritannien

Anoniem zei

0546 - 531435

Anoniem zei

0546 - 531435
is tijdelijk niet in gebruik !

Anoniem zei

werd deze nacht ook voor de zoveelste keer wakkergeschud door een klote fax vol bucht van hun...
als die jongens het graag eens persoonlijk komen uitleggen geef ik ze graag mijn adresgegevens!!!
lebbeke

Unknown zei

Ik krijg ook regelmatig ongevraagd de faxen van dit bedrijf binnen. Ik heb al meerdere malen een klacht ingediend bij de OPTA via de website. Dit gaat niet bepaald gebruiksvriendelijk. Elke keer dienen alle velden opnieuw volledig te worden ingevuld.... Het lijkt de politie wel; maak het aangeven van misdrijven moeilijker, dan lijkt het net of het nog net zo veilig is in Nederland..... Ook geeft de OPTA geen "feedback" over zaken dus je weet niet of ze het in behandeling hebben of niet. Na contact met de "consuwijzer", het serviceloket van oa. de OPTA, krijg ik te horen dat de OPTA ook niet met dat soort gegevens naar buiten treedt omdat dat bedrijven zou kunnen schaden. Maar als er door OPTA gemeld zou worden: bedrijf SMR, gebruik makend van het "vrije' (dus nog niet uitgegeven fax-afmeld-nummer!) 084 784 06 87 en berichten uitgevend betreffende financiële markten, dan weet ik, als klager, dat er actie ondernomen wordt. En als SMR er dan mee stopt, is er resultaat!. Ik heb nu bij de consumentenbond een klacht ingediend (en eigenlijk ook tegen de OPTA). Mocht er resultaat komen, dan laat ik het weten.

Anoniem zei

Daniel R. Pietersen Marktstraat 14
7607 HD Almelo Niederlande
T: 0546 - 531435 (vdElst?)

via internet gevonden,

Michael zei

Ik heb ook al maanden, bijna dagelijks, last van die Swissmoneyreport. Kan er niet iemand die site(s) hacken? Kunnen we geen spam sturen naar hun e-mail? Er zijn tientallen proggies waarmee je e-mail adressen kapot kunt spammen met duizenden mails per seconde.

Ik word helemaal ziek van die idoten.

Anoniem zei

ik begin er van te kotsen,heb e mail teruggestuurd dat ze me moeten verwijderen en komt nooit aan,het kost me enkel papier en tijd voor die clootzakken
antwerpen

Anoniem zei

heb van die clootzakken dagelijks een fax,het kost me aléén papier maar begin er wel van te kotsen dat ik verplicht ben van die clooten telkens de fax uit mijn apparaat te moeten nemen

Anoniem zei

Ook wij worden door deze faxen aangevallen, hoe het komt dat wij plots abonnee blijken te zijn van hen?????
's Nachts rond een uur of vier zijn ze daar. Mijn man is pas geopereerd en slaapt moeilijk, telkens hij dan slaapt worden we wakker gebeld om zo 'n onozele fax te ontvangen; ongevraagd. Ik probeerde ook al alle vormen van het mailadres zij aangeven om uit te schrijven maar niets blijkt juist te zijn. dan probeerde ik het via hun site met hun contactformulier maar vorige nacht was het weer zover! wakker!!!
De fax heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat! Ik denk eraan om eens bij de politie langs te gaan om dit aan te geven!

Nicole uit Blankenberge

Anoniem zei

Wordt knettergek van die SMR.
Wat er aan te doen????

Anoniem zei

Ik ziet al eentijdje met hetzelfde probleem: waker worden door die faxen snachts altijd tussen 23h00 en 02h00!!!!

Hun mail en fax is niet in gebruik (Delivery to the following recipient failed permanently:
fax@swissmoneyreport.net
Technical details of permanent failure:
DNS Error: Domain name not found)
Ik woon in belgië, dus voor Opta telt dat niet en in belgië (via de telecommediator) gebeurt er niets...
Ik wordt er zot van, maar tot nu toë heb ik niets kunnen doen, buiten mijn fax s'nacht uitschakkelen....

Anoniem zei

Tja... hier ook weer prijs, voor de zoveelste keer dit jaar.
Nummer in Almelo gaat niet eens meer over. Laat die gekke wikileaks hackers hier even tegen ageren in plaats van tegen de site vand e politie!

Erwin uit Almelo zei

Heb zojuist dat klachtenformulier ingevuld van de OPTA, laten we hopen dat het helpt!
Anders dat adresje in Almelo maar eens gaan bezoeken!

Anoniem zei

De ambetanterikken hun nieuw adres : http://neu.swissmoneyreport.com/

Een hacker weet er wel raad mee !! ;-)

Anoniem zei

Woon in zuid Belgie op de Franse grens. Worden bijna een jaar geterroriseerd door SMR. Bezitten meerdere faxen...
Schandalig dat overheden en of telecom bedrijven dit toelaten!!
Faxen doorschakelen naar politie lijkt enige oplossing.

Anoniem zei

Ik heb een hierontrent melding gemaakt bij Test-Aankoop wat betreft misleidende reklame en wanpraktijken. Reageer met meer mensen bij Test-Aankoop, en mogelijk komt het zo in de pers.
Groten,
Eddie/Antwerpen

luppe zei

ik denk dat de snelste manier is een paar hackers er op los te laten.
ben al een inktpatroon kwijt aan faxen te printen.
kill them ;-)

Anoniem zei

hallo allemaal,

mijn zusje is de bewoonster van marktstraat 14, ze woont hier al 2jaar, een student van 23jaar. Ze
krijgt wekelijks vele brieven/rekeningen van advocaten, bedrijven, mensen vooral van Duitsers. Ze kan er wel een vuilniszak mee vullen wekelijks. Ze is al bij het politiebureau en bij de woningstichting geweest maar die weten ook van niets en zijn niet bepaald behulpzaam.

Met vriendelijke groet,

h.peters zei

Is misschien een klusje voor RADAR van de TROS ?

Anoniem zei

Een werkend faxnummer van dit bedrijf: 0044-7005980258.

Ik heb ze 100 paginas met kleurplaten van sneeuwitje en de zeven dwergen gefaxed. Ik hoop dat ze er blij mee zullen zijn !!!

Anoniem zei

Die Swiss Money Report faxspam komt mogelijk hier vandaan:

http://www.invomo.com/default.aspx

Netwerk bedrijven:

http://www.techzone360.com/news/2010/01/12/4567948.htm

Anoniem zei

Het makkelijkste is om een xiop account te nemen. Het is gratis en je kan je faxnummer door zetten naar je email adres. Dan gaat je fax niet meer rinkelen en het kost je geen papier en geen inkt. Werkt fantastisch.

http://www.xoip.com/?mode=ggl1&gclid=CIL57rz3_KUCFcUz3godnFZdoQ

Anoniem zei

En als je ze nu eens met gelijke wapens zou aanpakken?
Op internet staan blijkbaar nogal wat websites om je als fax uit te schrijven, tik in google eens "fax unsubscribe", wellicht zijn daar heel wat faxspammers tussen, als we nu het faxnr van swissmoneyreport daar intikken ??

Anoniem zei

Deze middag een fax gehad van dit "bedrijf.

Net een spamklacht ingediend bij spamklacht.nl,

Anoniem zei

Vandaag ook al de zoveelste fax ontvangen van SMR. Kost inderdaad veel inkt, papier en vooral ergernis, want je loopt toch telkens naar de fax om te kijken of het iets belangrijks is. M.i.v. 2011 ga ik klanten melden dat ze me eerst even moeten bellen, want dat ik mijn fax alleen aanzet als ik weet dat er iets van een betrouwbaar adres binnenkomt. Zeer irritant, die ongewenste faxen, want momenteel zijn van de 10 ontvangen faxen er zeker 8 of 9 spam. Iedereen sterkte met deze ellende!

ACN zei

Zijn onderstaande gegevens
te gebruiken?
1. Daniel Ritt
[owner-c] lname: Pietersen
[owner-c] org: Altanus Private Media Services Ltd.
[owner-c] address: Omega 4 No. 116
[owner-c] address: 6 Roach Road
[owner-c] city: London
[owner-c] pcode: E3 2PA
[owner-c] country: GB
[owner-c] state: GB
[owner-c] phone: +44-7039-401-330
[owner-c] fax: +44-7039-401-330
[owner-c] email: daniel.pietersen@mail.com

Woonbioloog Richard Bruijne zei

Op onderstaande webpage heb ik na de zoveelste fax mijzelf afgemeld. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
http://neu.swissmoneyreport.com/abmelden.html

Richard

pe1biv zei

Ik zou er niet al teveel van verwachten Richard, hooguit meer faxen....

Oplossing, of een fax die de ontvangen faxen direct als een PDF in je e-mail aflevert, of een Fritz!Box en daar de fax naar e-mail optie in activeren.

Er zal overigens vast nog wel een andere optie zijn zonder naar een onbetaalbaar nummer te gaan voor iemand die je een legitieme fax wil zenden.

Een 087 fax nummer? Mooi geen fax van ons.. Maar goed, met een beetje mazzel ook niet van SMR..

Overigens sinds de 004470 blokkade hier geen SMR faxen meer gezien..

Anoniem zei

Hoe kan er een 004470 blokkade worden aangevraagd? Ben nu erg zat van die faxen. heb belang bij die blokkade.

tobias zei

Gelukkig heb ik een Xiop fax nummer en dat betekend dat ze ongeveer 2.5 euro per fax betalen...

pe1biv zei

Eigen centrale op de ISDN lijn.
Maar, vraag eens bij de telefoon provider als je zelf geen centrale hebt.

Overigens werden de faxen die ik destijds hier gezien heb afgeleverd zonder nummerherkenning, dus op zich had ik er weinig van verwacht.
Kan dus zijn dat ik uit de lijst gevallen ben, of die 004470 block werkt..

Anoniem zei

je kan altijd een zwarte fax terugsturen en dat legt hun systeem een tijdje plat ...

Inderdaad heel vervelend, ik wil er ook vanaf!!

pe1biv zei

Dat is een totaal zonloze actie die je alleen tijd, geld en ergernis kost, waarvan het resultaat daar echt wel electronisch afgevangen wordt, als er al een fax antwoord tenminste, en verder totaal geen enkele belemmering vormt voor het daar gebruikte electronische fax systeem...

Er is daar echt niemand bezig om originelen in een fax te stoppen om vervolgens elke keer een nieuw nummer in te moeten tikken....

Eagle Star Woman zei

Het beste wat we met zijn allen kunnen doen dit vooral melden bij Spamklacht.nl daar gaan ze namelijk snel aan de slag als ze veel van dezelfde klachten krijgen.

He gelukkig ben ik niet de enige ik dacht al.

Echt doen op www.spamklacht.nl

Succes
Karin

Anoniem zei

Hallo, hier ook iemand die geregeld die troep binnenkrijgt. Gelukkig electronisch dus het kost geen inkt en papier maar wat is het toch irritant.

Vraag: heeft iemand al zijn/haar telecom bedrijf gebeld om te vragen vanaf welk nummer die faxen gestuurd worden? Ondanks dat wij die faxen anoniem toegestuurd krijgen, weten telecom bedrijven wel degelijk vanaf welk nummer die fax is verstuurd. Die informatie hebben ze namelijk nodig voor facturatie etc.

Overigens zijn de contact gegevens van het smr-news.com domein: SMR-NEWS.COM@domainsbyproxy.com

Verder hier nog een link met wat informatie bij het forum van Vara Kassa. Dat adres in Almelo is duidelijk nep. http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/stop-fax-swiss-money-report/

Eddie zei

Beste allemaal!
Ik ben ook al 3 jaar slachtoffer van hun ongewenste faxen. Advies: Zij hebben een account op Facebook, die je kan delen, en vervolgens uw negatieve reactie hierop publiceren. U kan tevens met allemaal deze site "rapporteren" bij Facebook.

Succes!

Eddie

Anoniem zei

Ook ik krijg al jaren die troep van swiss money repport binnen, en heb zojuist maar even een klacht ingediend bij de opta.
Verder ben ik blij dat eerst even wat info ben gaan zoeken, en zodoende hier ben terecht gekomen, want anders was ik bijna er in getrapt om een fax terug te sturen om m'n eigen af te melden.

Anoniem zei

ALMELO - Studente Rowena Pareja (23) uit Almelo krijgt dagelijks dreigbrieven en ongefrankeerde postpakketten toegestuurd omdat ze beleggingsadviezen zou spammen per fax. Rowena heeft echter niets te maken met het internationaal beruchte beleggingsadviesbedrijf Swiss Money Report.

Het bedrijf misbruikt haar adres als zogenaamde vestigingslocatie en laat vervolgens midden in de nacht overal in Europa faxen ratelen. In de faxen belooft het bedrijf gouden bergen, aandelen met rendementen van wel duizend procent. Tot grote ergernis, woede en frustratie van de ontvangers die er niet in slagen de ongevraagde stroom faxen te stoppen. Rowena krijgt post uit meerdere landen en weet niet meer wat ze ermee aan moet. Ze is bang dat mensen verhaal komen halen op haar adres. De politie kijkt nu of ze de Almelose studente kan helpen. De Opta heeft inmiddels meerdere spamklachten ontvangen over Swiss Money Report en onderzoekt de zaak. De AFM waarschuwt niet in zee te gaan met het beleggingsbedrijf omdat er 'iets niet in de haak is'.

Frank zei

Heb het blog gelezen, en heb ook last van deze faxen
bij mijn telefoon provider kunnen ze er niets aan doen
kunnen alleen uitgaande nummers traceren, maar geen inkomende
ook al geprobeerd aangifte te doen bij de politie, maar dit is geen strafrecht, maar een civielrechtsprobleem, dus kunnen die daar niets mee
verwezen mij naar de jurofoon,echter deze verwezen mij weer naar de KVK, volgens mij de bron van alle ellende.

ga eens proberen om de openbaarheid te zoeken
Kassa of id op TV aanschrijven

Anoniem zei

hoe heette die ddos-tool ook alweer?
Die had laatst best aandacht gekregen met dat wikileaks gebeuren ofzo.

Anoniem zei

Kunnen we er niet voor zorgen dat er wat faxnummers van justitie, OPTA en/of politie bij ze bekent raken?

Misschien dat die er wel wat aan kunnen doen als ze constant gespamt worden.

Nummer 112 misschien iets als faxnummer?

Anoniem zei

Ik wil de menswen van Swiss money report vermoorden! Geef me hun adres, en ik zorg voor de rest!

Geloof het of niet maar ook onze regering, de medische wereld, televisie, radio, en kranten, zij spelen allemaal hetzelfde spelletje met ons.

Pas op voor NWO new world order. Aspartaam en fluoride breekt ons dna af. Stop met het innemen van de jaarlijkste griepprik, laat je kinderen niet meer door artsen inenten. The truth is out there.

Anoniem zei

Heb zojuist weer een spamfax binnen gekregen en via mijn prive mail een dreigmail verstuurd (over ziektes, hun dochters, het welzijn van hun naasten etc.)

Wellicht krijg ik een aanklacht wegens bedreiging (ja, het ging veel te ver) en kan ik zo uitzoeken wie hier achter zitten.

Anoniem zei

bel dit nummer maar eens...
0492-775087

Robert Logger zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Robert Logger zei

En wat is met die meneer Cranenburg uit Helmond?

Nina M zei

Ik word ook heeeeeeeleeemaal gek van hun, mn moeder heeft ons telefoonnummer afgemeld via dat emailadres, maar dat is dom geweest?
Hoe the hell komen we hier van af.. Het kost vermogens aan inkt!

Nina

Anoniem zei

Hallo, zo dan sluit ik mij nu ook maar eens aan, heb inmiddels fax nummer 100 ontvangen, en wil nu zeer graag, met betreffende heren en/of dames in contact komen.

Verder heb ik inmiddels ook al enkele 10-tallen malen achtereen, en wel met 100 X cc en BCC een mail verzonden, maar ze gaan gewoon door.

Help, ik bega vandaag of morgen iets. Vindt het rot voor degene dien daar woont, maar heeft zij (lees je zus) nooitr post ontvangen waarop er gereageert kan worden.
Moeten we met z'n allen niet eens iets afspreken om alle fax één nacht door te schakelen naar het fax-nummer van de OPTA.
Wellicht dat ze dan eens iets gaan doen.

Laart wat weten en lees eens terug wellicght komt er een datum uit.

Ik word hier echt GEK van.

groet

NN

Anoniem zei

Ik krijg sinds enige tijd ook dezelfde fax. Wat ik eerder met succes deed bij fax-spam was enkele van deze faxen aan elkaar kleven en terwijl de eerste pagina's erdoor gingen het geheel sluiten tot een lus en die een tijdje laten lopen. Je doet dit best op een uur dat er waarschijnlijk niemand aan de andere kant bij de fax zit. Wel uitkijken dat je niet internationaal aan't bellen bent. Zet ook je fax dadelijk erna enige tijd uit zodat ze je niet hetzelfde grapje terug kunnen faxen.

Unknown zei

Ik krijg sinds enige tijd ook dezelfde fax. Wat ik eerder met succes deed bij fax-spam was enkele van deze faxen aan elkaar kleven en terwijl de eerste pagina's erdoor gingen het geheel sluiten tot een lus en die een tijdje laten lopen. Je doet dit best op een uur dat er waarschijnlijk niemand aan de andere kant bij de fax zit. Wel uitkijken dat je niet internationaal aan't bellen bent. Zet ook je fax dadelijk erna enige tijd uit zodat ze je niet hetzelfde grapje terug kunnen faxen.

Anoniem zei

ook ik krijg sinds 2 weken faxen op n geheim nummer.Wat n verbazing toen ik op internet ging kijken.Wat is dit al lang bezig !!!!Inderdaad vreselijke faxen ,die erg veel inkt kosten...

Anoniem zei

SWISS MONEY is voor mij een ONBETROUWBARE firma.Al verschillende keren gefaxt om mij te annuleren voor hun faxen,geen reactie.
andre

djk/ffm zei

"Swiss Money Report" and "Deutscher Aktienbrief" are published and sent as unsolicited bulk faxes by Mr Nikola Iordanov.

Back in 2003, his business associate Mr Florian Janssen (web: florian.tv) committed suicide after the local press released information which suggested that their artificial palm tree factory "Sunrise" in Frankfurt, Germany was in fact also used as a cover for allegedly fraudulent fax services. At least sixty personal computers and more than hundred modems used for fax mailings were seized by police on the company premises.

In 2010, a local court dismissed the charges against Mr Niko Iordanov concerning his fax services. The district attorney was unable to provide any proper evidence.

Today, Mr Niko Iordanov is using the services of a third party to distribute his bulk faxes. The company Faxbox Infoservice provides him with the necessary fax numbers in Great Britain and the Netherlands.

Mr Niko Iordanov is also promoting stock in various internet boards under his alias name "alptrader".

The information mentioned above was confirmed to be correct by a former part time employee of Mr Niko Iordanov.

http://www.faxmuell.de/filme/Bericht.pdf

http://www.fr-online.de/rhein-main/spezials/-/1472874/4449478/-/index.html

http://www.google.com/search?q=%2Balptrader+aktien

http://www.youtube.com/user/ultrapremiumvodka#g/u

Mr Nikola Iordanov
Hergenröderstr. 30
63069 Offenbach am Main
Germany
Phone +49 (0)69 86005291
niko@iordanov.de

Sunrise GmbH
Mr Nikola Iordanov
Friesstr. 12
60388 Frankfurt am Main
Germany
Phone +49 (0)69 20522
Phone 0800-2222220 (inside of Germany)
Fax +49 (0)69 20521
ni@sunrise.de

.djk/ffm zei

"Swiss Money Report" and "Deutscher Aktienbrief" are published and sent as unsolicited bulk faxes by Mr Nikola Iordanov.

Back in 2003, his business associate Mr Florian Janssen (web: florian.tv) committed suicide after the local press released information which suggested that their artificial palm tree factory "Sunrise" in Frankfurt, Germany was in fact also used as a cover for allegedly fraudulent fax services. At least sixty personal computers and more than hundred modems used for fax mailings were seized by police on the company premises.

In 2010, a local court dismissed the charges against Mr Niko Iordanov concerning his fax services. The district attorney was unable to provide any proper evidence.

Today, Mr Niko Iordanov is using the services of a third party to distribute his bulk faxes. The company Faxbox Infoservice provides him with the necessary fax numbers in Great Britain and the Netherlands.

Mr Niko Iordanov is also promoting stock in various internet boards under his alias name "alptrader".

The information mentioned above was confirmed to be correct by a former part time employee of Mr Niko Iordanov.

http://www.faxmuell.de/filme/Bericht.pdf

http://www.fr-online.de/rhein-main/spezials/-/1472874/4449478/-/index.html

http://www.google.com/search?q=%2Balptrader+aktien

http://www.youtube.com/user/ultrapremiumvodka#g/u

Mr Nikola Iordanov
Hergenröderstr. 30
63069 Offenbach am Main
Germany
Phone +49 (0)69 86005291
niko@iordanov.de

Sunrise GmbH
Mr Nikola Iordanov
Friesstr. 12
60388 Frankfurt am Main
Germany
Phone +49 (0)69 20522
Phone 0800-2222220 (inside of Germany)
Fax +49 (0)69 20521
ni@sunrise.de

Anoniem zei

"Swiss Money Report" and "Deutscher Aktienbrief" are published and sent as unsolicited bulk faxes by Mr Nikola Iordanov.

Back in 2003, his business associate Mr Florian Janssen (web: florian.tv) committed suicide after the local press released information which suggested that their artificial palm tree factory "Sunrise" in Frankfurt, Germany was in fact also used as a cover for allegedly fraudulent fax services. At least sixty personal computers and more than hundred modems used for fax mailings were seized by police on the company premises.

In 2010, a local court dismissed the charges against Mr Niko Iordanov concerning his fax services. The district attorney was unable to provide any proper evidence.

Today, Mr Niko Iordanov is using the services of a third party to distribute his bulk faxes. The company Faxbox Infoservice provides him with the necessary fax numbers in Great Britain and the Netherlands.

Mr Niko Iordanov is also promoting stock in various internet boards under his alias name "alptrader".

The information mentioned above was confirmed to be correct by a former part time employee of Mr Niko Iordanov.

http://www.faxmuell.de/filme/Bericht.pdf

http://www.fr-online.de/rhein-main/spezials/-/1472874/4449478/-/index.html

http://www.google.com/search?q=%2Balptrader+aktien

http://www.youtube.com/user/ultrapremiumvodka#g/u

Mr Nikola Iordanov
Hergenröderstr. 30
63069 Offenbach am Main
Germany
Phone +49 (0)69 86005291
niko@iordanov.de

Sunrise GmbH
Mr Nikola Iordanov
Friesstr. 12
60388 Frankfurt am Main
Germany
Phone +49 (0)69 20522
Phone 0800-2222220 (inside of Germany)
Fax +49 (0)69 20521
ni@sunrise.de

Anoniem zei

ook wij werden regelmatig met faxen bestookt, soms midden in de nacht.
Heb eens wat zitten googelen en kwam op een site waar je je af kunt melden en dan ontvang je geen faxen meer, heb ik gedaan, en moet zeggen, ik heb al een paar maanden geen faxen meer onmtvangen (even afkloppen)
maar die site is duits, dus als je je faxnummer intypt, moet je beginnen met 0031 en dan je kengetal zonder 0 en dan je netnummer, zoals je ook vanuit het buitenland naar nederland belt.
veel succes allemaal.

Anoniem zei

The publishers of Swiss Money Report
http://swiss-money-report.narod.ru

Anoniem zei

http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publicaties/publicatie/?id=3543

Ondertussen is OPTA zich er ook mee aan het bemoeien.